Autor Wątek: Eevee - paskudne miękkie cienie  (Przeczytany 16000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr

Eevee - paskudne miękkie cienie
« dnia: 27.01.2020 13:29:50 »
Czy można jakoś poprawić miękkie cienie generowane przez Eevee? U mnie każdy cień wygląda, jak kilkanaście nałożonych na siebie. Nie wiem, jak je rozmyć, czy chociaż zwiększyć liczbę tych dodatkowych cieni. A może to problem z moim kompem?

W razie czego plik .blend w załączniku.

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: Piotr dnia 27.01.2020 15:59:01

Offline Piotr

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #1 dnia: 27.01.2020 14:05:15 »
Na razie widzę, że można tylko zwiększyć ilość tych cieni w opcjach renderowania (Sampling). Im większy rozmiar lamp, tym więcej ich potrzeba, ala zawsze widać, że coś jest nie tak.

Offline hepa

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #2 dnia: 27.01.2020 14:32:33 »
A z innymi światłami też tak masz ?
 

Offline Piotr

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #3 dnia: 27.01.2020 15:48:58 »
Tak, ze wszystkimi (sun, point, area, spoot). Im mniejszy rozmiar lampy, tym mniej widoczne są artefakty.

Offline hepa

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #4 dnia: 28.01.2020 12:56:18 »
spróbuj, - może wyłącz  "Soft Shadows"  ?
 

Offline Piotr

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #5 dnia: 28.01.2020 14:23:38 »
Miękkich potrzebuję, bo źródło światła jest duże.

Offline hepa

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #6 dnia: 28.01.2020 14:39:26 »
Ten eevee jest trochę dziwny. Ja dalej jadę na Cyclesie.
Ale może ktoś jeszcze Ci podpowie.
 

Offline hardry

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #7 dnia: 31.01.2020 07:50:33 »
Sprawdź na tutorialach na yt, na pewno coś znajdziesz
 

Offline hepa

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #8 dnia: 01.02.2020 20:58:48 »
Piotrze,
Udało się Tobie coś z tym eevee?

Na tym blender.pl coś nic się nie dzieje.
Ruszcie tą 'budę', bo zasnąć można.
; )
 

Offline Piotr

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #9 dnia: 02.02.2020 15:57:58 »
Nic nowego, tylko tyle co wcześniej napisałem o samplach.
Eevee to silnik działajacy tak samo jak silniki gier. Szybko rysuje obraz, ale kosztem efektów takich jak odbicia lustrzane i cienie. Wygląda na to, że na razie nic nie poprawią z tymi cieniami.

Offline Zuorion

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #10 dnia: 03.02.2020 22:11:43 »
Ograniczenie technologii.
Na razie i w najbliższej przyszłości nic się w tym temacie nie podzieje. Do soft shadow'ów tylko ryatracing.
 

Offline winhelp

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #11 dnia: 03.02.2020 22:30:21 »
Ja myślę, że to kwestia dobranego algorytmu. Ale jak się pisze program do wszystkiego to trzeba wybrać najbardziej optymalny sposób.

Offline Piotr

Odp: Eevee - paskudne miękkie cienie
« Odpowiedź #12 dnia: 04.02.2020 10:22:43 »
Na ostatnim SIGGRAPH-ie programista od silnika Unreal tłumaczył, że RT w grach będzie na początku wykorzystywany głównie do generowania cieni i ambient occlusiona. W tych dziedzinach z jednej strony jest najwydajniejszy, a z drugiej poprawa grafiki jest wyraźna. Dzięki RT cienie mogą mieć nieograniczony zasięg (teraz odległe obiekty nie rzucają cieni), nieograniczoną rozdzielczość, być rzucane przez małe obiekty i ładnie rozmyte.

Edit: Jak macie czas, to tutaj jest ten film https://www.youtube.com/watch?v=ZrJodtJ3b3U
« Ostatnia zmiana: 04.02.2020 10:35:06 wysłana przez Piotr »
 

 

Czy można wyeksportować spacer w eevee?

Zaczęty przez brtkDział Tender Blender

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 16854
Ostatnia wiadomość 14.03.2020 15:08:14
wysłana przez misztal
viz interior EEVEE

Zaczęty przez pxxl666Dział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 15325
Ostatnia wiadomość 11.02.2018 18:29:25
wysłana przez goten22

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek