Autor Wątek: Problem z kartą graficzną i startem Blendera  (Przeczytany 28441 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline iwoneq

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« dnia: 28.02.2020 21:58:45 »
Witam wszystkich. Starałam się znaleźć jakiś dział "techniczny" niestety bez powodzenia, więc pisze tutaj. nie jestem zbytnio doświadczona w forach, więc z góry przepraszam jeśli popełniłam jakiś nietakt i proszę o zwrócenie uwagi. Mimo wszystko, bardzo liczę na waszą pomoc bo przeszukałam internet w poszukiwaniu rozwiązania i na ten moment jestem w kropce.

Chciałabym rozpocząć przygodę z blenderem. Ściągnęłam i zainstalowałam bez problemu ale w momencie gdy chcę go odpalić pojawia się taki komunikat: “unsupported Graphics Card or Driver: a graphic card and driver with support for OpenGL 3.3 or higher is required. Installing the latest driver may resolve the issue. The program will now close”.

Na swoim komputerze mam dwie karty, podstawową z Intela (Open GL - 3.1) i Nvidie Quadro 2000M (Open GL 4.5) Zapdejtowałam sterowniki - dalej to samo. Poszperałam po google i jedna z sugestii to by wciskając prawy przycisk myszy na ikonie programu wybrać "uruchom z procesorem graficznym Nvidia" klikam - dalej ten sam komunikat. Kolejny tip - w panelu sterowania Nvidi ustalić by dla programu Blender była używana do OpenGL karta Nvidia domyślnie. Wybrałam, dalej ten sam problem. Nie jestem pewna na 100% jakie OpenGL ma ta karta bo info że to 4.5 znalazłam na necie. Ściągnęłam program "OpenGL Extension Viewer" żeby sprawdzić co wykrywa i pokazuje tylko kartę Intela - nie ma w ogóle info o Nvidi. Weszłam nawet na stronkę Intela by zainstalować najnowszy sterownik (tak na wszelki wypadek gdyby windows się mylił) i dalej mam tylko 3.1.

Czy ktoś ma jakies sugestie? Może to nie kwestia karty tylko np. miejsca na dysku? Albo jakiegoś innego parametru? Albo muszę gdzieś ustawić Nvidie jako domyślną dla wszystkich programów. Sama już nie wiem, a google nie pomaga.

Będę ogromnie wdzięczna za pomoc! z góry dziękuję


 

Offline Zuorion

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 29.02.2020 21:15:21 »
to jest zwykły komputer stacjonarny?
Cytuj
pokazuje tylko kartę Intela - nie ma w ogóle info o Nvidi.
monitor jest podłączony do wyjscia na plycie czy do karty?
moze jest do płyty i GPU jest w ogole nieaktywne?
 

Offline iwoneq

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 01.03.2020 14:55:36 »
Zapomniałam wspomnieć, to jest na laptopie. Dell, workstation, M4600, Procesor Intel Core i7-2620M CPU, 2.70GHz, ram 8GB, 64 bity, windows 7
 

Offline hepa

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 01.03.2020 16:01:35 »
Ziomalka,
1. Spróbuj wyłączyć tą kartę intelowską w Biosie.
2. Spróbuj ściągnąć inną wersję Blendera, popróbuj na kilku wersjach.
3. Zainstaluj sterowniki do tej Quadro, z tej stony: https://www.nvidia.com, na górze ^Sterowniki^, i wybierz sobie odpowiednie.
4. Powinnaś mieć, po instalacji sterów do Quadro, jakiś panel NVIDIA, poszukaj w ustawieniach, może coś przeoczyłaś.
5. Ewentualnie coś o czym jeszcze nie wiem.
 

Offline hepa

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 01.03.2020 16:28:32 »
coś mi jeszcze przyszło do głowy. ..
Karta, którą masz ta Quadro ma sterowniki do Windows7 z datą styczeń 2018r.
Nie wiem, czy znasz się na komputerach, ale te sterowniki np. do Linuxa, - mają datę wydania listopad 2019r.
Nie chcę Ci namieszać, ale ta karta, raczej nie jest super nowa. Być może już nie wspierana przez Blendera. ?
- dlatego piszę, żebyś sprawdziła na innych wersjach programu.
Kiedyś miałem podobny problem, ale nie pamiętam jak to załatwiłem.
- jakoś od tamtego czasu, cały czas pracuję na Linuxie.
 

Offline winhelp

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #5 dnia: 01.03.2020 17:44:22 »
Ja się kiedyś chciałem pobawić na laptopie i zabawa polegała na kopaniu się z kompem a nie na blenderowaniu. Nie pamiętam, bo już dawno ale chyba wyłączyłem/odinstalowałem Intelowską kartę... ale najpierw u ciebie bym sprawdził czy blender 2.79 też nie widzi tej karty. I czy masz ją w ogóle ustawioną w opcjach programu (czy ją widzi).

Offline iwoneq

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #6 dnia: 01.03.2020 20:45:58 »
Hej, dzięki serdeczne. Próbowałam już (prawie) wszystkiego.  Została mi jeszcze opcja wyłączenia intela z biosa (zwykłe wyłącz z menadżera powoduje czarny ekran)lub zainstalowanie blender 2.79, co własnie zamierzam spróbować. Powiedzcie, duża jest różnica między tymi wersjami? Zależy mi głównie na renderach. Chciałabym sobie przećwiczyć jeden z tych tutków:

newbielink:https://www.youtube.com/watch?v=SMSJ7w6Mc6A&list=PLNUmtujD7IJRdupzflgSj9dDyC7kw8wnM&index=65&t=1368s [nonactive]

newbielink:https://www.youtube.com/watch?v=TPrnSACiTJ4&list=PLNUmtujD7IJRdupzflgSj9dDyC7kw8wnM&index=66&t=705s [nonactive]

P.S - znalazłam wersje blendera 2.79 ale też 2.79a i 2.79b - czmyś te opcje się różnią? Spróbuję zainstalować i zobaczymy co będzie. Trzymajcie kciuki

P.S2 - dzięki serdeczne za wsparcie!
 

Offline iwoneq

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #7 dnia: 01.03.2020 20:49:47 »
Własnie miałam lekkie zdziwko. Otóż odinstalowałam nowszą wersję, zamierzałam zainstalować 2.79 a to odpaliło od strzała. Bez instalacji. Czy to normalne? Czy mam jakieś dziwne portable?
 

Offline winhelp

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #8 dnia: 01.03.2020 23:25:56 »
Ja pobieram tylko portable. Jak zaczynasz to raczej już 2.8X. Wersja 2.79 odchodzi powoli do historii. Jest ostatnią z serii 2.7 więc modyfikując ją dodali literki - 2.79b jest najbardziej dopracowaną.

Offline iwoneq

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #9 dnia: 03.03.2020 18:54:10 »
Problem w tym że 2.79 to jedyna wersja która się na moim komputerze odpala :( Ściągnęłam też 2.80 ale niestety jest ten sam problem z kartą graficzną co wcześniej. Naprawdę te wersje (2.79 a 2.82) tak bardzo się od siebie różnią? Nie warto zaczynać nawet z 2.79?
 

Offline hepa

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #10 dnia: 04.03.2020 08:46:48 »
zacznij na tym co masz. Jeśli chodzi o te 2 wersje, to są raczej większe różnice.
ale skoro Ci nie działa nowsza wersja, naucz się czegokolwiek, na starszej.
z czasem kupisz jakiś nowszy sprzęt i zaczniesz ogarniać nowszą.
- no bo co Ci powiedzieć ? ; )
 

Offline winhelp

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #11 dnia: 04.03.2020 11:31:11 »
Jak zaczynasz dopiero to jak najbardziej startuj na 2.79 podstawy są uniwersalne i większość rzeczy działa tak samo. Będziesz się potykać o te same problemy co przy 2.8, bo nie wynikają one jakby z interfejsu tylko wiedzy co robić (np przeliczanie normalek, ekstrudowanie, cięcie nożem). Jak już się więcej nauczysz i potrzebne ci będą np warstwy to 2.8 ma to inaczej rozwiązane ale przecież tyle lat wszyscy śmigali na 20 warstwach zwykłych i jakoś żyli itd. itp.

Offline alex

Odp: Problem z kartą graficzną i startem Blendera
« Odpowiedź #12 dnia: 08.03.2020 23:12:42 »
@iwoneq nie mam teraz pod ręką komputera z windows, ale jeśli wybierasz w panelu Nvidia opcję  OpenGL rendering GPU Quadro 2000M i nie działa to faktycznie ciężki temat. Podobnie, potwierdzam jak @hepa  z tego co sprawdzam, to Nvidia nie aktualizuje sterowników do Twojej karty ( ostatnie sterowniki windows 2018 r.) i może to jest przyczyna i z tego co widzę, to dla linuxa są o rok nowsze sterowniki dla Twojej karty (11.2019 r.)

Jeśli wszystkie sztuczki zawiodły to na Twoim miejscu zgłosiłbym bug-a bezpośrednio na https://developer.blender.org/, żeby uzyskać odpowiedź od deweloperów Blendera czy Twoja karta jest wspierana dla wersji 2.83. Jeżeli jeszcze nigdy nie zgłaszałaś bug-a to tutaj masz instrukcję jak to zrobić:
https://wiki.blender.org/wiki/Process/Bug_Reports

Ogólnie nie jestem miłośnikiem laptopów :) Przy blaszaku wymiana karty na np. jakąś używkę była by prostym i tanim tematem.

Na linuxie (Suse Tumbleweed) też miałem problem z Blenderem i nową kartą Nvidia GTX. Blender się uruchamiał, ale nie renderował z CUDA GPU -  musiałem przypisać użytkownika do grupy video.

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28001
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23627
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24030
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21527
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD
Jak rozwiązać problem z Windows Driver Foundation?

Zaczęty przez AntoniocoyleDział Offtopic

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 16270
Ostatnia wiadomość 22.09.2021 08:18:52
wysłana przez Antoniocoyle

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek