Autor Wątek: Kontrolowanie gęstości objętości kuli za pomocą tekstur  (Przeczytany 11440 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Cześć! Próbuję zrobić efekt zorzy polarnej wokół biegunów kuli ziemskiej i mam jeden problem. Udało mi się to zrobić całkiem nieźle, ale chciałbym poprawić jedną rzecz: https://imgur.com/bqqY0Gz [nofollow]. Stworzyłem jeden gradient sferyczny do kontrolowania gęstości objętości zorzy: https://imgur.com/NnaWhYj [nofollow], następnie za pomocą Color Ramp wygenerowałem kształt tej zorzy na powierzchni kuli: https://imgur.com/ZljrPKH [nofollow] i połączyłem ze sobą dzięki czemu uzyskałem taki efekt: https://imgur.com/bubWHUh [nofollow]. Jest nieźle, ale nie podoba mi się to, że te okręgi mają cały czas taką samą średnicę, nie rozchodzą się od środka kuli.

Co muszę zrobić aby te kręgi rozchodziły się od środka kuli (im bliżej powierzchni, tym szersze), a nie miały stałą szerokość na całej osi Z?
Mój materiał wygląda w ten sposób: https://imgur.com/NM3ei1J [nofollow].
Od góry: gradient koloru, gradient gęstości, kształt okręgów.
« Ostatnia zmiana: 07.04.2020 22:15:30 wysłana przez Kubik »
 

 

Ścinanie się blendera już podczas użycia kuli w edit mode

Zaczęty przez EollsDział Modelowanie

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 18276
Ostatnia wiadomość 08.10.2021 14:43:12
wysłana przez Eolls
Dodatkowy pasek cienia na kuli

Zaczęty przez RaksowDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 12388
Ostatnia wiadomość 17.04.2021 19:11:58
wysłana przez Raksow
Zaginiony program do generowania tekstur ze zdjęć

Zaczęty przez JayDział Inne programy

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 11704
Ostatnia wiadomość 23.01.2019 10:26:48
wysłana przez skormac77
Sekwencja chodu zrobiona, a jakże, za pomocą Grease Pencila

Zaczęty przez Łukasz RusinekDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 15409
Ostatnia wiadomość 04.11.2019 08:17:22
wysłana przez Łukasz Rusinek
Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów

Zaczęty przez PiotrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 13094
Ostatnia wiadomość 28.02.2021 18:07:46
wysłana przez Zielony

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Demon

Wyświetleń: 1314
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery