Autor Wątek: Starfire  (Przeczytany 50509 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Starfire
« dnia: 15.04.2020 11:20:07 »
Kolejna postać. Chodziła mi po głowie już od dłuższego czasu, więc stwierdziłem, że po prostu ją w końcu zrobię. Starfire z Teen Titans.







« Ostatnia zmiana: 29.08.2020 10:31:06 wysłana przez Mortus »
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #1 dnia: 27.04.2020 14:11:40 »
Ciuszki. Na razie bez żadnych detali, bez tekstur, kolorki zarzuciłem raczej tak tylko poglądowo.




Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #2 dnia: 27.04.2020 20:44:55 »
Ty to modelujesz czy jakoś symulujesz?

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #3 dnia: 28.04.2020 10:21:07 »
Zależy w sumie co. Część ubrań modeluję, część symuluję. Jak dotąd w tej kwestii wszystko robiłem w Blenderze, ale tym razem akurat po raz pierwszy użyłem Marvelous Designera. Tak więc koszulka i spódniczka to Marvelous (czyli symulowane), reszta Blender (czyli modelowane).

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #4 dnia: 28.04.2020 22:21:38 »
No bo się ostatnio namordowałem z symulacją w blenderze i byłem ciekawy.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #5 dnia: 29.04.2020 11:50:25 »
Ja się tak wymęczyłem przy symulacji peleryny, gdy pracowałem nad Raven kilka projektów wcześniej. Brak bezpośredniej kontroli nad symulacją zmuszał mnie do wyboru możliwie najlepszej klatki z wypalonej animacji i kombinowania z koliderami, żeby tkanina się ułożyła mniej więcej tak jak chciałem. Jak tak teraz się bawię tym Marvelousem, to to jest naprawdę niebo i ziemia.

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #6 dnia: 30.04.2020 22:42:29 »
Dlatego pytałem. Ja robiłem obrus na stół, no chyba nic prostszego się już nie da. To też była masakra i tak jak piszesz - wybrałem najodpowiedniejszą klatkę, bo i tak nie osiągnąłbym tego co mi po głowie chodziło.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #7 dnia: 01.06.2020 14:22:16 »
Oh boi, cały miesiąc minął od ostatniej aktualizacji w tym wątku. Trochę dlatego, że wiecznie brakuje czasu na takie swoje poboczne projekty, a trochę dlatego, że strasznie zafixowałem się na proceduralnych materiałach. Szczególnie przy ubraniach. Niby materiały bazują na zwykłych teksturach, ale na nich jest cała masa nodów dodających szczegółów proceduralnie. Co prawda jeszcze kilka detali zostało do zrobienia, ale jako że tekstury w większości są zrobione, to czas w końcu pokazać progress. Mam tylko taki mały problem z tą zieloną energią, której materiał jest wolumetryczny i w całości bazuje na kanale emissive. Okazuje się, że materiały zrobione w ten sposób nie renderują się poprawnie, nawet jeśli w viewporcie wszystko jest w porządku. Dlatego zamiast renderu wrzucam po prostu screenshot z Blendera. Będę to musiał więc trochę jeszcze przerobić.




Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #8 dnia: 17.06.2020 11:08:24 »
Włosy



Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #9 dnia: 17.06.2020 11:41:42 »
Wspaniałe włosy. Jak się je uda animować tak jak poczesać to będzie sztos. :P

Offline goten22

Odp: Starfire
« Odpowiedź #10 dnia: 17.06.2020 17:42:48 »
Super to wygląda! ;) Włosy w eeve?

Jak się riguje takie buty? Próbowałem na swoim modelu ale wszystko się rozjeżdża, szwy, sznurówki, te metalowe kółeczka. Jest na to jakiś sposób?
 

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #11 dnia: 17.06.2020 21:49:13 »
Goten próbowałeś mesh deform?

Offline goten22

Odp: Starfire
« Odpowiedź #12 dnia: 17.06.2020 22:01:21 »
Szczerze to pierwsze o tym słyszę. W tutkach o rigowaniu chyba o tym nie było. Masz do tego jakiś quality tutorial? Będę wdzięczny. ;)
 

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #13 dnia: 17.06.2020 22:11:10 »
Nie ale kiedyś pobrałem model Sintela - babeczka była w high poly ale cała (z ubraniem, ciałem, przedmiotami) była zapakowana w humanoidalnego mesha trochę bardziej złożonego niż Stefan z Minecrafta. Z tego jednego pliku nauczyłem się więcej niż z 10 tutków na YT. Poszukam, może to mam jeszcze.

Plik w wersji lite jest tutaj:
http://www.filefactory.com/file/b55h262/n/sintel_lite_v2_1.zip (wzięte stąd)
GEO-deformation_cage jest ukryte na 20 warstwie, 5 minut szukałem i rozkminiałem. ;p
https://youtu.be/oXmgwRq0Zrc?t=176 tutaj trochę o tym pogadane.

Generalnie to zostało użyte po to, by skóra nie wychodziła spod ubrania.
« Ostatnia zmiana: 17.06.2020 22:46:28 wysłana przez winhelp »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Offline goten22

Odp: Starfire
« Odpowiedź #14 dnia: 17.06.2020 23:08:44 »
Ciekawe, wielkie dzięki! Może Mortus coś jeszcze dorzuci, sorki za prywatę w WIPie.
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek