Autor Wątek: Starfire  (Przeczytany 50511 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daniel13

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Starfire
« Odpowiedź #30 dnia: 21.04.2021 22:52:15 »
Łał! Jestem pod wrażeniem :)
Tym bardziej, że nie robiłem animacji żadnych.

Wszystko jest takie płynne i... zabawne :)
Super!
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #31 dnia: 22.04.2021 11:35:07 »
Dziękuję uprzejmie. Bardzo miło mi to czytać  :)

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #32 dnia: 24.04.2021 20:51:30 »
Ta "gąsienica" celowo się nie rusza jak bohaterka podaje jej te potrawy? Do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #33 dnia: 26.04.2021 09:41:12 »
Nie nie, tak jak pisałem wcześniej - robala jeszcze nie animowałem. Docelowo jak najbardziej będzie się ruszał  :)

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #34 dnia: 05.06.2021 20:01:58 »
Animacja skończona. Wszystkie rzeczy, które miały się ruszać, już się ruszają. Pozostaje mi jeszcze naprawić kilka błędów, jak trzęsący się śliniak i może dodam kilka drobiazgów w pokoju. Poza tym to wszystko. Zostaje już tylko renderowanie i jak się okazuje, to będzie nie lada wyzwanie. Jedna klatka renderuje się średnio około 2 godziny, a jest ich do zrobienia niecałe 1200. Nie mam pojęcia jak to wyrenderuję.








Offline Piotr

Odp: Starfire
« Odpowiedź #35 dnia: 05.06.2021 20:47:27 »
Próbowałeś wyliczyć, ile będzie to kosztowało na render farmie? Chyba mają tam jakieś metody szacowania, że podajesz swój sprzęt, potem ile minut u ciebie przelicza, a na koniec wypluwa, ile im to zajmie i ile będzie kosztować.

A może zmiana silnika na Unreal Engine? Nawet niedawno wypuścili alfę piątki i tam jest jakiś nowy system oświetlenia Lumen do odbić i globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym.

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #36 dnia: 05.06.2021 21:36:44 »
W pierwszym (tym z książką i kubkiem na pier. planie) renderze nie powinno być też widoczku za oknem? Haha. Zupełnie jakbym widział siostrzeńca przy stole. Eh... Ogólnie super ci to wyszło.
Część renderu można chyba wypalić na teksturach i oszczędzić na czasie?
« Ostatnia zmiana: 05.06.2021 21:39:58 wysłana przez winhelp »
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #37 dnia: 07.06.2021 17:06:36 »
@Piotr Próbowałem. Mają, mają na stronach takie kalkulatory. Poniżej 10 klocków niestety nie udało mi się zejść, więc jednak trochę lipa. Unreal Engine niby jest jakimś wyjściem, ale nie wiem na ile w ogóle jest możliwe przeniesienie tego projektu na inny silnik. W sensie, ta animacja dość mocno opiera się na blenderowych modyfikatorach, jeśli chodzi o postacie. Poza tym choć Unreala bardzo cenię, tak w UE4 oświetlenie zawsze zdawało mi się działać w jakiś strasznie pokrętny, niezrozumiały, przedziwny sposób (ach, te wieczne problemy z rozdzielczością lightmap). Pewnie to kwestia mojej ignorancji i braku wiedzy, ale i tak mam nadzieję, że w "piątce" jakoś lepiej, bardziej intuicyjnie to rozwiązali. Na razie staram się jakoś sobie poradzić w Blenderze.

@winhelp Dzięki  :) Pewnie można, ale z moich małych testów wynika, że główny ciężar renderu leży w postaciach. Miałem taki plan, że raz wyrenderuję sobie tło, bo i tak jest statyczne, a potem właściwe klatki to będą postacie na tle z alphą. Potem w postpro można to złożyć do kupy. Różnica jakaś jest, ale niewielka (choć zawsze coś). Problem w tym, że to jest interior i trzeba jednak trochę tych sampli narzucić, żeby jako-tako to wyglądało. Aktualnie jest 2000 sampli i moim zdaniem to wciąż jeszcze za mało, ale wyżej nie idę bo i tak czas renderowania całej animacji jest już grubo poza granicą rozsądku. Próbowałem na OptiXie i wtedy czas renderu był jakoś o 40% mniejszy niż na CUDA. Szkoda tylko, że to był testowy render bez włosów, bo z nimi OptiX niestety nie daje sobie rady i Blender się po prostu wywala. Z utęsknieniem czekam na Cyclesa X, może on rozwiąże mój problem. W aktualnym buildzie niestety nie jestem w stanie nawet odpalić projektu, więc nie mogę sprawdzić jak się sprawdza :V

Może spróbuję RenderMana? Zdaje się, że jest dostępny dla Blendera. A może jest jakiś sposób żeby zredukować czas renderowania interiorów? Może jakoś dałoby radę wypalić HDRkę z całej sceny żeby zachować prawidłowe odbicia/oświetlenie na obiektach nie musząc jednocześnie ustawiać liczby sampli tak wysoko? Nie wiem, jak ktoś ma jakieś pomysły czy rady to jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Offline Piotr

Odp: Starfire
« Odpowiedź #38 dnia: 07.06.2021 20:57:24 »
@Mortus  ??? Łomatko! Chciałem napisać, że może warto spórbować croudfoundingu, siepomaga, zrzutka.pl czy coś takiego, ale tyle kasy to zgarniają tylko fajne laski na "nowe życie".

Skoro projekt i tak stoi w miejscu, to może poświęć trochę czasu, żeby spróbować grafiki stylizowanej na toon shader w Eevee?

BTW, myślałem, że OptiX już sobie dobrze radzi z włosami, a tu klops.

Offline Kporabik

Odp: Starfire
« Odpowiedź #39 dnia: 07.06.2021 21:03:43 »
@Mortus
Jestem pod wielkim wrażeniem co udało ci się osiągnąć...
Pamiętam jeszcze jak zaczynałeś modelować tą panienkę :)
 

Offline klafciarz

Odp: Starfire
« Odpowiedź #40 dnia: 09.06.2021 04:09:34 »
Nie wiem czy akurat tego sposobu próbowałeś / nie mam doświadczenia na ile to skuteczne / ale może coś podpowie (YogYog)
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #41 dnia: 09.06.2021 12:25:42 »
@Piotr "We internecie żodyn niy wie, że jo nie jest laską zbierającą na nowe życie. Żodyn."  :P
Ale tak szczerze mówiąc nawet jakbym miał na renderfarmę, to i tak bym się trochę obawiał, bo u mnie czasem render odpali, czasem nie, bo out of memory mimo, że ustawienia w obu przypadkach są dokładnie te same. Choć może na lepszym sprzęcie ten problem by nie występował, trudno powiedzieć. Od biedy można spróbować Eevee. W najgorszym razie będę to sobie zostawiał na nocki i powoli klatka po klatce renderował przez rok ._.
Z tego co czytałem gdzieś w internecie, to OptiX czasem sobie radzi, a czasem nie, jeśli chodzi o włosy. Widziałem, że podobno włączenie Simplify i drobne, globalne zmniejszenie liczby particli może wystarczyć, ale u mnie to niestety nie pomogło. Postać była prawie łysa zanim OptiX to łyknął, więc w moim przypadku nie tędy droga.

@Kporabik A dziękuję bardzo. Kawał czasu minął odkąd robiłem ten model. Wyprodukowanie tej animacji trochę mi zajęło, ale mimo niedociągnięć jestem w miarę zadowolony. Jak dotąd to chyba mój największy projekt w Blenderze, który jako-tako udało mi się dociągnąć do tak dalekiego etapu. Chętnie bym się zajął czymś nowym, ale trzeba to dokończyć. Już blisko  :)

@klafciarz Właśnie w międzyczasie próbuję czegoś podobnego. Wypaliłem sobie HDRkę z całej sceny i testowo próbowałem nią świecić. Jest pewna różnica względem "prawdziwej" sceny, ale nieznaczna. Na o połowę mniejszej liczbie sampli, w 4x mniejszym czasie renderuje się obrazek praktycznie nie do odróżnienia od "pełnego" renderu (kolory są trochę inne). Tak więc aktualnie mi wychodzi, że na 1000 sampli, w 30 minut mam podobny efekt co wcześniej przy 2000 sampli w 2 godziny. To chyba dobry trop. Gdyby jeszcze udało się to puścić na OptiXie, albo gdyby Cycles X był wystarczająco stabilny, to mogłoby być całkiem fajnie. W każdym razie bardzo dziękuję za link, na pewno się przyda, bo właśnie w tę samą stronę kombinuję.
« Ostatnia zmiana: 09.06.2021 12:27:41 wysłana przez Mortus »
 

Offline Piotr

Odp: Starfire
« Odpowiedź #42 dnia: 09.06.2021 14:27:43 »
@Mortus A w ogóle, to skąd masz głos dziewczyny? "Kupiłeś" se aktorkę?

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #43 dnia: 10.06.2021 15:35:08 »
@Piotr Miałem plan wynająć aktorkę, nawet dwie do mojego poprzedniego, niedoszłego projektu. Ale nigdy nie doszedłem do etapu animowania, więc cóż.
Tutaj posłużyłem się oryginalną ścieżką dźwiękową z serialu animowanego, który lata temu był puszczany na Cartoon Network. Oryginalna scenka jest dłuższa tak przed, jak i po fragmencie który odtwarzałem. Zastanawiałem się, czy by może nie dociągnąć animacji do tego zaciemnienia ekranu w 1:05, ale na razie mi wystarczy  ;D Może kiedyś do tego wrócę.


Offline Piotr

Odp: Starfire
« Odpowiedź #44 dnia: 11.06.2021 09:52:22 »
Łoo matko, za stary jestem, aby to znać. U mnie Cartoon Network skończyło się na Samurai Jacku.

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Szachy

Wyświetleń: 1586
Autor: Kacper
w: Rendery