Autor Wątek: Starfire  (Przeczytany 50510 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #45 dnia: 22.12.2021 11:47:45 »
Nie mówię, że animacja będzie gotowa przed końcem roku, ale animacja może będzie gotowa przed końcem roku. A może nie. Została już tylko garść ostatnich klatek, kilka poprawek i poskładanie tego wszystkiego do kupy.


Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #46 dnia: 28.12.2021 23:26:58 »
No to chyba by było na tyle. Praktycznie nie ma kadru, w którym nie chciałbym czegoś poprawić, no wszędzie mnie w oczy kole jakaś pierdoła, ale gdzieś trzeba postawić kropkę. Zajęło mi to nieprzyzwoitą ilość czasu pracy, renderowania i miejsca na dysku. Cały projekt ma około 200GB. Wszystko po to, żeby wyprodukować wideo, które waży niecałe 20MB. Ehh... mam nadzieję, że było warto. Gdyby komuś w oczy rzucił się jakiś babol, to śmiało - co nieco może jeszcze poprawię, jeśli będą to jakieś łatwe fixy. Idę spać, czy coś. Endżoj.


Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #47 dnia: 29.12.2021 22:08:33 »
Dla mnie bomba. Nie wiem co tam tyle zajmuje (obstawiam cache fizyki) ale IMO było warto. Podobają mi się włosy (pewnie kilka dni/tygodni się nad nimi siedziało, co?) i ogólnie stylistyka chociaż różna od serialowej wersji.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #48 dnia: 30.12.2021 12:23:28 »
Akurat nie, dobra połowa z tego to surowe klatki w formacie OpenEXR MultiLayer. Jeden taki plik zajmuje lekko ponad 100MB, a jest ich niecałe 1200 sztuk. Ale warto, bo można sobie potem spokojnie to składać w compositorze bez obawy o utratę jakości. Swoją drogą mam wrażenie że mało kto zapisuje rendery nawet zwykłym EXR, bo od wersji 3.0 coś jest nie tak z obsługą tego formatu. Albo z obsługą Image Sequence. Mi się 3.0 na siłę upiera, że moje klatki to UDIMy, musiałem je wczytywać w 2.9, zapisywać blenda i dopiero otwierać w 3.0 żeby było poprawnie. W dodatku problem jest dość losowy i najczęściej pojawia się przy klatkach z numerem powyżej tysiąca. Nie widziałem, żeby ktoś na to zwracał uwagę. Z drugiej strony większość społeczności robi statyczne rendery, więc pewnie mało kto w ogóle wie o problemie.
Dzięki, nie pamiętam już ile siedziałem nad tymi włosami, ale faktycznie chwilkę mi zajęły :)

Offline Piotr

Odp: Starfire
« Odpowiedź #49 dnia: 30.12.2021 17:20:55 »
A w sumie, to co takiego extra można zapisać w OpenEXR-ach?

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #50 dnia: 31.12.2021 10:33:15 »
Przede wszystkim szerszy zakres tonalny, bo o ile się nie mylę, to są 32-bitowe pliki. Zdaje się, że to jest cały dostępny zakres jasności, jaki generuje Blender przy renderowaniu. Tak, że w postpro można się potem spokojnie bawić ekspozycją czy gammą bez ryzyka że obraz będzie przepalony albo szczegóły uciekną w ciemniejszych obszarach. To samo tyczy się reszty passów jak Depth, Emission, Enviro itd. Mi na tym bardzo zależało, bo jednak kilka miesięcy renderowania mogło pójść na marne, gdyby się okazało, że gdzieś np. światło jest do kitu. Tak, że starałem się zapisywać tyle informacji ile tylko się dało. MultiLayer to w sumie to samo, ale zapisuje od razu wszystkie dostępne render passy do jednego pliku. Fajna rzecz.

Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #51 dnia: 01.01.2022 09:56:53 »
Myślę, że większość doszlifowuje swoje dzieła w PSie i mu podobnych - siup, szybki zapis do PNG ale nie ogarnia magi 32 bitów. Rzeczywiście to "dziadostwo" zajmuje miejsce ale warto, z powodów, które wymieniłeś.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #52 dnia: 04.01.2022 09:57:54 »
Tak tak, ja wiem - sam tak robię w większości przypadków. Fajnie mieć te 32-bitowe dane, ale prawda jest taka, że zazwyczaj to co się wypluje z Blendera w *.png, to już wystarcza i nie ma potrzeby nie wiadomo czego tam majstrować w postpro. Zazwyczaj.

Offline Zuorion

Odp: Starfire
« Odpowiedź #53 dnia: 05.01.2022 21:58:39 »
Fajna i przyjemna animacja Ci wyszła. Super jakość, widziałem gorzej wyglądające seriale lub filmy.

I nawet na feeda mi wskoczyłeś.
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #54 dnia: 06.01.2022 15:25:00 »
Proszę, jaki ten świat jednak mały, haha.

Wielkie dzięki, miło to czytać. Ja tam widzę masę niedociągnięć, ale grunt że się podoba  ;D

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek