Autor Wątek: Wolne działanie Blendera  (Przeczytany 16475 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline SlawekWu

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Wolne działanie Blendera
« dnia: 12.10.2020 10:36:16 »
Witam wszystkich

Mam problem z wolnym działaniem programu i nie mogę zrozumieć co jest przyczyną. Poniżej specyfikacja mojego komputera.

Grafika: Geforce GTX 1080
Procesor: i7 7700K 4,2 Ghz
Ram: 64GB 3200Hz
Dysk SSD

Używam Blendera w wersji 2,79 ze względu na stary interfejs. Mam włączone CUDA ale program działa poprawnie do momentu pojawienia się większej ilości obiektów lub gęstszej siatki na prostym obiekcie. Dla przykładu tworze obiekt cylindryczny do którego przypisuje modyfikator SubSurf na poziomie 2 następnie zagęszczam siatkę za pomocą subdivide. Po tych operacjach jakiekolwiek modyfikowanie obiektu w trybie EDIT działa skokowo i wolno :( W trybie Obiekt jest Ok ale przy bardziej skomplikowanych obiektach też pojawia się kłopot, np przy skalowaniu całości

Sprawdzałem te same problematyczne pliki na nowszych i starszych wersjach blendera i niestety bez poprawy. Sterowniki są najnowsze, przeprowadzona nowa czysta instalacja Windows 10 64bit. W ustawieniach Systemu programu nie zmieniałem nić poza "CUDA". Może jest coś co powinien włączyć/wyłączyć aby program działa płynnie.

Mogę się mylić ale sądziłem, że "taki sprzęt" powinien spokojnie poradzić sobie z modelowaniem obiektów. Dodam jeszcze, że jestem nowym pasjonatem 3d i jeszcze się uczę.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc !


 
« Ostatnia zmiana: 12.10.2020 10:43:51 wysłana przez SlawekWu »
 

Offline Piotr

Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 12.10.2020 10:45:27 »
Podeślij plik, który robi problem. Zobaczę, co mam u siebie.

Offline SlawekWu

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 12.10.2020 12:24:19 »
poszło na priv
 

Offline Piotr

Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 12.10.2020 13:24:02 »
1. Wyłącz Subsurf w trybie edycji. Na modyfikatorze są 4 ikonki i taka z kwadratem odpowiada za to, czy modyfikator jest włączony w trybie edycji. Patrz na screena.

2. Szybciej działać to nie będzie, bo czysty model ma 160.000 trójkątów, a po zmodyfikowaniu przez Subsurf prawie 670.000. Pamiętaj, że kiedy Subsurf jest włączony w trybie edycji, to po każdej zmianie położenia, choćby jednego vertexa, program musi na nowo wyliczyć gęstszą i wygładzoną siatkę.

3. Zdecydowanie masz zbyt gęstą siatkę jak na taki obiekt. Mi udało się zoptymalizować ją do 3.500 trójkątów bez Subsurfa. Na priv Ci wyślę przerobiony plik, żebyś mógł porównać stary model ze zoptymalizowanym. Musisz go otworzyć w Blenderze 2.90, bo nie chce mi się pobierać starego Blendera i męczyć ze starym interfejsem.

Offline SlawekWu

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 12.10.2020 13:59:51 »
Wielkie dzięki ! no teraz można pracować :)

Czułem, że to jakiś szczegół. Teraz działa bez problemu mimo zdecydowanie za gęstej siatki.

Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam !
 

Offline Kporabik

Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #5 dnia: 21.10.2020 10:27:52 »
Szczerze to mam ten sam problem co kolega.
Rtx 2080
R2700
32gb ddr4 3200ghz
Najlepsze jest to że problem pojawił się od okolic wersji 2.8
Nigdy wcześniej nie miałem zlagowanego viewportu przy 1m wierzchołków podczas edycji a teraz jak nie wyłączę ss'a to się nie da pracować.
 

Offline Piotr

Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #6 dnia: 21.10.2020 19:47:10 »
W 2.79 subdivision używało GPU do wyliczenia nowej siatki. W 2.8x był jakiś problem i wrócili do CPU. Pamiętam, że były pogłoski, że w 2.90 subdivision znowu ma być liczone na karcie graficznej, ale nie znalazłem informacji o tym na oficjalnej liście zmian https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.90 . Więc chyba dalej jedzie na procesorze, zwłaszcza, że wciąż zamula.

W 2.91 będą nowe opcje w subdivisionie, ale nie napisali nic o poprawie prędkości https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.91/Modeling

Offline Piotr

Odp: Wolne działanie Blendera
« Odpowiedź #7 dnia: 24.10.2020 17:00:30 »
Może w lutym Subdivide będzie działać jak dawniej. Z tego obrazka wynika, że pracują nad OpenSubdiv i dadzą go w wersji 2.92 https://dev-files.blender.org/file/data/ihvvnaba7fydeqzvyz4x/PHID-FILE-girvoscjskkvyatnnslh/modeling.png

Znalezione na https://developer.blender.org/tag/modeling/

 

Czy mogę zainstalować Pandy (lub inne moduły) w Pythonie Blendera?

Zaczęty przez BanjoKazooieDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 18482
Ostatnia wiadomość 27.06.2022 07:49:39
wysłana przez Elizabet2000
Ścinanie się blendera już podczas użycia kuli w edit mode

Zaczęty przez EollsDział Modelowanie

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 18298
Ostatnia wiadomość 08.10.2021 14:43:12
wysłana przez Eolls
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28470
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Armory3D - nowy silnik gier do Blendera

Zaczęty przez maniutek08Dział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18701
Ostatnia wiadomość 08.06.2018 08:30:20
wysłana przez maniutek08
Przenosiny z Blendera 2.7 na 2.8 - rad kilka wróbla ćwirka

Zaczęty przez alexDział Tender Blender

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 22018
Ostatnia wiadomość 13.01.2019 17:07:27
wysłana przez mrys

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek