Autor Wątek: Model 3d  (Przeczytany 12898 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline eosek

Model 3d
« dnia: 27.10.2020 11:15:21 »
Witam.  Jak wymodelować zakreskowaną płaszczyznę? Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
 

Offline Piotr

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #1 dnia: 27.10.2020 17:43:41 »
Nie jestem pewien, jak ma być efekt końcowy? Obiekt, który wygląda, jakby był skręcony z drutu? Coś jak ruszt? https://www.google.com/search?q=ruszt&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjq3qjvm9XsAhVto4sKHVnAA1MQ_AUoAXoECCYQAw&biw=2560&bih=1336

Offline eosek

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #2 dnia: 27.10.2020 18:20:12 »
Zrobiłem export  z dweg na dxf, dalej import z dxf i dostałem Curve które przekonwertowałem do Mesh  (same vertexy po obwodzie.) Posklejałem siatke. Czy on jest prawidłowa? Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge.
Model ma być do animacji,  także nie mogę mieć n-gonów.
 

Offline eosek

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #3 dnia: 27.10.2020 18:22:40 »
Siatka wyjsciowa
 

Offline Piotr

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #4 dnia: 28.10.2020 13:59:54 »
A w jaki sposób ma być animowana ta płaszczyzna, że nie może być zrobiona z n-gonów?

Generalnie jeśli chodzi o przerabianie krzywych na mesh, to zawsze są jakieś problemy. Jak robię animacje logotypów, to za każdym razem mam mnóstwo roboty z czyszczeniem siatki.

Nie rozumiem zdania "Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge." (Jesteś z zagranicy i tłumaczysz wszystko przez google translate?)



Offline eosek

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #5 dnia: 28.10.2020 20:58:17 »
Przedmiotem  mojego zlecenia jest wykonanie modelu 3d (na bazie rysunku technicznego) obiektu który składa się z kilku elementów. Na tym etapie zajmuję się wspornikiem. w pliku blend jest rozłożona siatka w 2 wersjach. Czy możesz mi  ocenić która wersja jest prawidłowa?
 

Offline Piotr

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #6 dnia: 30.10.2020 11:56:05 »
Lepsza siatka jest w modelu z krótkimi pionowymi liniami na dole. Ale jest kilka błędów. Zrobiłbym to inaczej.

Wydaje mi się, że użycie n-gona na tej płaskiej powierzchni będzie OK.

Na pierwszym etapie, gdzie masz tylko obwód, zaznacz wszystkie vertexy, usuń zdublowane (M > Merge > By distance) i wciśnij F.

Problem może pojawić się wtedy, gdy będziesz chciał skrawać/zaokrąglić krawędzie (bevel) lub użyć modyfikatora Subdivision. Ale da się to obejść tworząc dodatkowe krawędzie.

Załączam przerobiony plik.

Offline mortom.ckm

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #7 dnia: 02.11.2020 18:58:58 »
@Piotr
Po kiego grzyba edge split w tym równaniu?
Każda porażka jest nawozem sukcesu :)
-------------------------------------------------------------------------------
www.3dworks.pl [nofollow]
 

Offline Piotr

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #8 dnia: 03.11.2020 10:39:10 »
Żeby wygładzanie siatki nie zepsuło cieniowania tak jak na obiekcie obok? Część osób używa Normals > Auto Smooth, a ja wolę korzystać z modyfikatora Edge Split, bo często ręcznie ustawiam krawędzie, które mają być ostre za pomocą Edge Sharp.

Offline mortom.ckm

Odp: Model 3d
« Odpowiedź #9 dnia: 03.11.2020 11:26:24 »
Aha ok. Chociaż jak korzystasz z Edge sharp to Auto Smooth w zakładce Normal jest bardziej organicznym wyjściem od Edge Split... przynajmniej wg mnie. Po prostu myślałem, że w pliku jest pokazana "ewolucja" siatki (od lewa do prawa) a to po prostu była jedna z opcji :) W sumie wszystko jedno czy edge split czy Auto smooth, choć nie wiem czy to pierwsze nie rozwala cieniowana w razie gdyby się chciało przeprowadzić bevel na shaderze.

Pozdr.

OK. Dementuje edge split ma się nijak do bevela przeprowadzonego w shaderze :) efekt końcowy jest taki sam.
« Ostatnia zmiana: 03.11.2020 11:31:33 wysłana przez mortom.ckm »
Każda porażka jest nawozem sukcesu :)
-------------------------------------------------------------------------------
www.3dworks.pl [nofollow]
 

 

Importowany model niewidoczny w Końcowym Renderze

Zaczęty przez cdvrmggtDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 18849
Ostatnia wiadomość 28.02.2020 22:36:02
wysłana przez cdvrmggt
Model Opel Mokka

Zaczęty przez guciasDział Offtopic

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11768
Ostatnia wiadomość 26.10.2017 15:09:32
wysłana przez gucias
Cały model postaci bez lustra i gładki model

Zaczęty przez ReguglakDział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 15782
Ostatnia wiadomość 22.02.2019 09:30:14
wysłana przez AGhandwork

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek