Autor Wątek: efekt lustra  (Przeczytany 15220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
efekt lustra
« dnia: 25.11.2020 18:11:05 »
nie wiem czy moje poprzednie zapytanie o ten efekt trafiło na forum

chciałabym uzyskać efekt odbicia przedmiotów, które mam w scenie ale zamiast tego odbija mi sie jakiś inny obrazek - jakby pejzaż.
nie wiem skąd on jest i jak go usunąć?

pomocy! jak uzyskać odbijające się przedmioty ?
 

Offline Piotr

Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #1 dnia: 25.11.2020 18:50:48 »
1. Pewnie masz ustawioną taką teksturę nieba, która nie tylko oświetla obiekty na scenie, ale też pojawia się w odbiciach (ale jest ustawione tak, aby zamiast nieba było szare tło).
2. Jeżeli używasz Eevee, to prawdziwe odbicia można uzyskać tylko dla płaskich powierzchni, a zagięte, wklęsłe i wypukłe powierzchnie mogą mieć tylko fejkowe odbicia. Poszukaj informacji o wypalaniu Cubemap oraz Screen Space Reflections.

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #2 dnia: 25.11.2020 23:40:01 »
gdzie mogę wyłączyć tą teksturę nieba?
 

Offline Piotr

Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #3 dnia: 26.11.2020 10:13:01 »
W edytorze shaderów. Tam musisz z listy wybrać World.
Nie wiem, czy umiesz posługiwać się nodami/shaderami. Jeżeli nie, to będziesz musiała wygooglać/wyjutubować. Generalnie w tym edytorze panel Background powinien być połączany tylko z World Output.

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #4 dnia: 26.11.2020 18:18:53 »
Dziękuję, myślę że bardzo mi pomogłeś!
Jak renderuję na Cycles to mam odbicie lustra - m.w. takie jakie chciałam

niestety krajobraz wciąż się pojawia i jest widoczny w odbiciu prz ustawieniu na viewporcie schading
pokazie to w załączniku
 

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #5 dnia: 26.11.2020 18:19:53 »
tutaj drugi zrzut z ekranu z tym problemem krajobrazu w w odbiciu
 

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #6 dnia: 26.11.2020 18:20:17 »
i jeszcze taki
 

Offline Karolina M

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: efekt lustra
« Odpowiedź #7 dnia: 26.11.2020 18:21:32 »
w tym ostatnim zrzucie widać że w Renderze nie ma krajobrazu  - ale jak jest ustawiony viewport na Render to widać w odbiciu ten krajobraz - który powinien już być wyłączony :)

jestem ciekawa dlaczego tak się dzieje :)
 

 

Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR

Zaczęty przez KrzysztofJDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 18451
Ostatnia wiadomość 14.12.2017 22:31:46
wysłana przez freeqstyler
PRZENIESIONY: jak stworzyć taki efekt?

Zaczęty przez goten22Dział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14947
Ostatnia wiadomość 20.08.2017 17:44:00
wysłana przez goten22
Cały model postaci bez lustra i gładki model

Zaczęty przez ReguglakDział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 15770
Ostatnia wiadomość 22.02.2019 09:30:14
wysłana przez AGhandwork
jak stworzyć taki efekt?

Zaczęty przez razrobakDział Montaż i postprodukcja

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 15280
Ostatnia wiadomość 13.11.2017 04:01:11
wysłana przez Srutinrun

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Iveco Zeta

Wyświetleń: 1587
Autor: Daniel
w: Testy