Autor Wątek: Blender/Kompilacja - Linux  (Przeczytany 13658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hepa

Blender/Kompilacja - Linux
« dnia: 15.12.2020 18:00:52 »
Może ktoś z Was próbował kompilować Blendera pod Linuxem ?
Jeśli tak, czy to się udało ?

 

Offline alex

Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Odpowiedź #1 dnia: 15.12.2020 23:00:56 »
Hej, jak najbardziej. Korzystam z blendera na linuxie od kilkunastu lat. Pytanie czy faktycznie musisz budować blendera. Jest daily builds, są branche eksperymentalne gotowe do ściągnięcia. Budowanie z CUDA kosztuje trochę więcej zachodu. Używam SUSE Tumbleweed, z systemem graficznym KDE, bardzo dobre distro z nieustającą aktualizacją. Do budowania blendera używam wstępnie Cmake GUI, wygodnie ustawia się biblioteki, a później jadę z terminala. Są w manualu blendera dobre instrukcje do budowania. Aktualnie rzadko mi się zdarza budować blendera, głównie pobieram daily builds.

Na marginesie, jeśli chodzi o kernel 5.9 to Nvidia się nie podpisała ze sterownikami 450 długoterminowymi, które dostępne są jako paczki. Nie ma obsługi CUDA, renderowanie na GPU w Cycles nie działa, wiec albo trzeba pozostać na starym kernelu albo trzeba instalować wersję krótkoterminową sterowników r455 z pliku instalacyjnego Nvidia albo poczekać na nowe wydanie sterowników :)

Trzeba się liczyć, że Linux wymaga czasem trochę wysiłku, ale wydajność pod wieloma względami jest o wiele większa, nie tylko przy renderowaniu, dotyczy to zarówno Blendera, ale też innych programów jak Houdini czy Maya. Linux jest szeroko stosowany w firmach przez duże F, takich jak Disney czy Weta digital.

Offline hepa

Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Odpowiedź #2 dnia: 16.12.2020 20:14:05 »
Alex,
Poruszyłes wiele wątków, niektóre w ogóle dla mnie nie znanych.

Na chwilę obecną mam kilka pomysłów. Jeszcze nie wiem, za co się wezme na początek.

Również kilka dobrych lat pracuję na Debianie. Dziś zainstalowalem też OpenSUSE. Ciekawy system pod względem najnowszego softu, którego w Debianie brakuje.

Widziałem problemy z nowym kernelem, w ogóle nie widzi 'cuda'. Na teraz mam kernel z długim wsparciem, pod którym Blenderek właściwie śmiga.

Napisałbym więcej, ale zostawiam PC na noc - w trybie - rendering w tle ; )



Dzięki !

 

 

Blender Generalist Poszukiwany!/ Postprodukcja Warszawa Badi Badi

Zaczęty przez BadiBadiDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 22196
Ostatnia wiadomość 18.07.2022 16:19:11
wysłana przez BadiBadi
ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23448
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 27203
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Tutoriał dla nowicjuszy blenderowania modelowanie i animacja wirusa Blender 2.9x

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23316
Ostatnia wiadomość 22.10.2021 16:32:15
wysłana przez OLKa
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 22532
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

14A

Wyświetleń: 1504
Autor: Keżor
w: Golf Mk3 cabrio