Autor Wątek: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym  (Przeczytany 11949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariuszi28cg

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Mam plane(Podłoga) np: 10 metrów na 10 metrów. Na tej podłodze(plane) chcę symulować pewne zjawiska fizyczne.

Połowa powierzchni (10 m na 5 m) ma przyspieszenie ziemskie 9.81 m/s^2 a druga połowa powierzchni (10 m na 5 m) na przykład 5 m/s^2.
Zakładamy że przyspieszenie Ziemskie się nie zmienia wraz z wysokością.

Czy można to jakoś zrobić ?

Czy można wpływać na Globalne grawitację za pomocą textury,vertexów lub w inny sposób ?
 

Offline Piotr

Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
« Odpowiedź #1 dnia: 16.01.2021 16:21:55 »
Z tego co widzę, to Blender nie ma opcji na stworzenie obszaru z inną grawitacją. Ale w niektórych przypadkach można spróbować inaczej. Część symulacji, jak cząsteczki, tkaniny czy ciecze, mają w ustawieniach coś takiego jak Field Weights. Tam za pomocą suwaka możesz osłabić lub wzmocnić działanie różnych sił na ten jeden konkretny obiekt.

Nie znam sposobu, aby użyć tego z Rigid Body.

Offline mariuszi28cg

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Symulacja zjawisk fizycznych w zmiennym polu grawitacyjnym
« Odpowiedź #2 dnia: 17.01.2021 11:03:16 »
Dzięki za odpowiedź.
Tak chodzi mi głównie o Rigid Body.

Na tej stronie: newbielink:https://blender.community/c/rightclickselect/bTgbbc/ [nonactive]

można składać propozycje o nowych funkcjach w Blenderze ,jeżeli będzie dużo feedbaków to jest dużo prawdopodobieństwo ,że uwzględnią tę funkcje w następnych wersjach Blendera. Ja taką propozycje złożyłem.
Na razie są tylko 3 "Like". I większe polubienia tym deweloperzy  wezmą na warsztat tą funkcję "Global Gravity".
 

 

Symulacja tkaniny - zaciśnięcie tkaniny

Zaczęty przez mobsterDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 12684
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 00:34:55
wysłana przez mobster
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 27215
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety

Zaczęty przez KubikDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 15110
Ostatnia wiadomość 12.11.2018 10:41:48
wysłana przez Piotr
Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82

Zaczęty przez KubikDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 13643
Ostatnia wiadomość 27.02.2021 21:57:07
wysłana przez Piotr
problem z symulacją emisji i wiatrem

Zaczęty przez na123Dział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11853
Ostatnia wiadomość 18.04.2020 14:18:26
wysłana przez na123

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek