Autor Wątek: Renault Ft-17  (Przeczytany 20532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Bałyk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Renault Ft-17
« dnia: 16.02.2021 15:27:17 »
Projekt francuskiego czołgu Renault FT-17.
 

Offline mortom.ckm

Odp: Renault Ft-17
« Odpowiedź #1 dnia: 19.02.2021 11:26:35 »
Ogólnie dobry model ale mam pare uwag ;)

1) okolice lufy na wieżyczce nieco sobie odpuściłeś - brakuje tam sporo detalu,

2) ogólny połysk farby - moim skromnym zdaniem zbyt intensywny - ogólnie farba jest dość matowa z przyczyn prozaicznych - czyli aby czołg się świecił i nie sprowadzał na siebie ognia :) nawet jeśli to nówka to takie farby na słońcu szybko matowieją :)

3) nity chyba zbyt kuliste - ale może robią tylko takie wrażenie przez ten nadmierny połysk :)

4) błotko na gąsienicach aż prosi się o trójwymiarowy odpowiednik - łatwo teraz to uzyskać konwertując prostą siatkę na volume + dodając modyfikator displace volume i znowu zamienić na mesh - brzmi to dziwnie ale zapewniam efekt jest znakomity :) i nie trzeba miliona poligonów na displace :)

5) chyba trochę przesadziłeś z tym niedomalowaniem znaku dywizji (czerwony pik) - oczywiście mógł być nieco niedomalowany ale żeby przebłyskiwało tak bardzo maskowanie to chyba nie, bród jak najbardziej tak!

To tak na szybko - ale ogólnie gratuluje bo to ładny modelik :)
« Ostatnia zmiana: 19.02.2021 11:37:57 wysłana przez mortom.ckm »
Każda porażka jest nawozem sukcesu :)
-------------------------------------------------------------------------------
www.3dworks.pl [nofollow]
 

Offline Kamil Bałyk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Renault Ft-17
« Odpowiedź #2 dnia: 19.02.2021 16:32:44 »
Hej mortom.ckm,

bardzo dziękuje za cenne wskazówki. Na pewno, na przyszłość będę zwracał większą uwagę na matowość farby i inne elementy, które wymieniłeś. Przy kolejnym czołgu popracuje też nad błotem na gąsienicach za pomocą siatki. Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam
Kamil
 

Offline Piotr

Odp: Renault Ft-17
« Odpowiedź #3 dnia: 25.02.2021 15:03:47 »
1. Mi się wydaje, że niektóre krawędzie mogłyby być skrawane (zbevelowane). Tak, żeby nie było tam idealnego kąta prostego.
2. Również uważam, że farba za mocno błyszczy.
3. Nie podoba mi się oświetlenie. Jest zbyt płaskie. Używałeś trójpunktowego oświetlenia lub tekstur HDRI?
4. Znowu oświetlenie. To ujęcie z prawej strony jest zbyt ciemne. Powinieneś obrócić lampy razem z kamerą.

Offline Kamil Bałyk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Renault Ft-17
« Odpowiedź #4 dnia: 01.03.2021 18:49:08 »
Hej Piotr,

dzięki za wskazówkę. Rzeczywiście nie obróciłem lampy razem z kamerą. Na przyszłość będę pamiętał. Odpowiadając na Twoje pytanie używałem HDR'a.
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek