Autor Wątek: Jak wybrzuszyć ściany ?  (Przeczytany 19928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paradai

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Jak wybrzuszyć ściany ?
« dnia: 29.05.2021 00:47:53 »
Dzień dobry,

Mam problem z modelem widocznym na zdjęciu, chciałbym wybrzuszyć jego trójkątne ściany w taki sposób , żeby nie naruszyć fioletowych krawędzi. Próbowałem to robić za pomocą proportional editing, jednak zakrzywiona w ten sposób ściana jest trudna do dopasowania. Czy ma ktoś pomysł jak można to zrobić lepiej ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 

Offline winhelp

Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
« Odpowiedź #1 dnia: 29.05.2021 09:24:37 »
Ja bym zaznaczył ten trójkąt i wybrzuszył. Potem mniejszy i mniejszy.
Jeżeli wybrzuszenie ma być równoległe do tej ściany to ustaw sobie Normalne jako orientację dla transformacji (zamiast Global/Local).
« Ostatnia zmiana: 29.05.2021 09:26:34 wysłana przez winhelp »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Paradai

Offline KafeleK

Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
« Odpowiedź #2 dnia: 29.05.2021 14:35:30 »
Za pomocą Proportional editing też da się bez naruszenia krawędzi, tylko trzeba schować pozostałe wierzchołki podczas wybrzuszania. Zaznaczasz ten trójkąt, który pokazał @winhelp -> (ctrl+i) odwrócenie zaznaczenia -> (H) ukrycie vertexów -> Transformacja na Local i wybrzuszasz, a potem (alt+H) i powinno być ok.
Pozdrawiam, Krzysztof.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Paradai

Offline Paradai

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
« Odpowiedź #3 dnia: 21.06.2021 19:50:35 »
Przepraszam, że odpowiadam po tak długim czasie, spróbowałem obydwóch podpowiedzi, ale to rada winhelp okazała się najbardziej przybliżać mnie do upragnionego celu. Jednak z tym rozwiązaniem pojawia się kolejny problem, otóż na takiej ścianie mocno odznacza się wierzchołek, a chciałbym takiego efektu uniknąć.
 

Offline winhelp

Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
« Odpowiedź #4 dnia: 24.06.2021 16:53:35 »
Chodzi ci o trójkątne cieniowanie ścinki? Bo tam masz n-gona. Odseparuj ściankę od reszty (chyba [Y] albo [V]) albo podziel pozostałe krawędzie by miały więcej wierzchołków. Trójkąty zobaczysz jak zaznaczysz ścianę i [Ctrl]+[T].

Offline Kporabik

Odp: Jak wybrzuszyć ściany ?
« Odpowiedź #5 dnia: 24.06.2021 20:29:50 »
Możesz użyć cloth i zwiększyć parametr preasure. W zakładce shape będziesz miał opcje "pin group" wystarczy że dodasz do niej wierzchołki których nie chcesz ruszać. Odpalasz animacje i gotowe.
 

 

Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?

Zaczęty przez MarcinGDDział Modelowanie

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 41242
Ostatnia wiadomość 25.05.2023 02:11:36
wysłana przez Zuorion

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek