Autor Wątek: Teksturowanie na balonach  (Przeczytany 14456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wryta

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Teksturowanie na balonach
« dnia: 19.08.2021 13:47:01 »
Witam,

Pracuję w firmie, która robi balony reklamowe.
Mam problem. Najprostszym przykładem będzie kula, która cięta jest np. w 8 czy 12 identycznych pionowych łezek, które później po zadrukowaniu są zszywane i powstaje nam żądany ksztalt.
Problemem jest takie wymodelowanie grafiki, aby po złożeniu całości grafika była wiernie odzwierciedlona na kuli lub innym kształcie. Tak jakbyśmy z odwzorowania merkatora Ziemi chcieli stworzyć grafikę na globus.
Robię to chwilowo w pepakurze, ale efekt nie jest zawsze zadowalający szczególnie, że nie radzi sobie z dużą rozdzielczością plików i nie pracuje z wektorami.
Niekoniecznie musi to robić blender, mam też cinemę, pakiet adobe itd.
Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi, jak trzeba coś wyjaśnić dodatkowo to chętnie napiszę. Dzięki.

 

Offline Piotr

Odp: Teksturowanie na balonach
« Odpowiedź #1 dnia: 19.08.2021 15:01:31 »
Ale to są takie gumowe balony z rozciągającego się materiału? Masz jakieś foto samego balonu oraz jednej łezki?

Offline wryta

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Teksturowanie na balonach
« Odpowiedź #2 dnia: 19.08.2021 15:46:39 »
Coś jak poniżej:

a projekt tak:


wycina się to z materiału i zszywa. Takie reklamowe stojące przy drogach na wyścigach np.
 

Offline winhelp

Odp: Teksturowanie na balonach
« Odpowiedź #3 dnia: 19.08.2021 19:34:02 »
Ja bym wymodelował balonik - rozciął tak jak masz na planach i tak rozłożył UV a potem rozłożyłbym drugi raz na kwadratowo i na tym malował tekstury i przepalał z jednej UV na drugą.

Offline hepa

Odp: Teksturowanie na balonach
« Odpowiedź #4 dnia: 20.08.2021 09:21:44 »
hejka,
a może to ma być coś w tym stylu ?







 

 

Teksturowanie drewnianego śmigła

Zaczęty przez mrysDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 12851
Ostatnia wiadomość 20.08.2017 00:41:02
wysłana przez mrys
teksturowanie do unreal engine

Zaczęty przez brtkDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 14195
Ostatnia wiadomość 12.07.2021 17:29:50
wysłana przez winhelp

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek