Autor Wątek: środek ciężkości  (Przeczytany 16682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline slimakmacius

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
środek ciężkości
« dnia: 08.09.2021 18:01:21 »
Cześć.

Czy mogę w Blenderze "użyć" konkretnego materiału (drewno, metal, szkło - dokładnie to chcę użyć płyty MDF) a następnie obliczyć środek ciężkości zaprojektowanej bryły?

Pozdrawiam
@_"
 

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: slimakmacius dnia 09.09.2021 16:54:13

Offline Piotr

Odp: środek ciężkości
« Odpowiedź #1 dnia: 08.09.2021 18:30:39 »
Nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale:

1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.

2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału:
- zaznacz obiekt,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active,
- w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass
- z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać
- masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: slimakmacius

Offline slimakmacius

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: środek ciężkości
« Odpowiedź #2 dnia: 09.09.2021 12:18:32 »
Dzięki Piotrze!

Bardzo wyczerpująco i w punkt a nawet więcej niż się spodziewałem :) - ustawienie origina w "centralnym punkcie masy" jest super!

Serdecznie pozdrawiam
@_"
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek