Autor Wątek: Taksturowanie większego fragmentu - parkiet  (Przeczytany 16160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mkw

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Taksturowanie większego fragmentu - parkiet
« dnia: 12.09.2021 11:30:34 »
Cześć,

jestem nowy, mam takie laickie pytanie niestety jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Jak (i czy da się) oteksturować większą płaszczyznę (w tym przypadku parkiet z układem naprzemiennym) jeżeli dysponuje małym kafelkiem tekstury.  Chodzi mi o zachowanie tego układu naprzemiennego bez podziału na "kafelki". Znalazłem coś takiego jak brick texture w nodach ale w tym przypadku chyba nie mogę tego wykorzystać bo muszę stworzyć ją jakby od podstaw, a chce wykorzystać oryginalny odcień i fakturę.
 

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: mkw dnia 12.09.2021 20:36:55

Offline Piotr

Odp: Taksturowanie większego fragmentu - parkiet
« Odpowiedź #1 dnia: 12.09.2021 19:18:00 »
Hej,

Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem, ale...

W nodach (shader editor) możesz przeskalować teksturę tak, aby była mniejsza od podłogi. Wtedy wzorek będzie się powtarzał. Ważne jest, aby tekstura była powtarzalna (tiled, seamless).

Rzuć okiem na plik https://drive.google.com/file/d/1565LWlg4hF1peHyOeZ1vQwVrYUgQDPKD/view?usp=sharing . Tam na większym kwadracie przeskalowałem teksturę i ponieważ jest mniejsza niż podłoga, jest powtórzona wiele razy.

Jeżeli chcesz zrobić coś innego, musisz to bardziej opisać i dodać jakieś screeny i samą teksturę.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: mkw

Offline mkw

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Taksturowanie większego fragmentu - parkiet
« Odpowiedź #2 dnia: 12.09.2021 20:36:34 »
OK, już rozumiem - z tego co widzę, po prostu moja tekstura jest nie powtarzalna stąd ten efekt kafelkowania. Czy jest jakiś sposób aby zmienić teksture na powtarzalną ? Próbowałem ją "kontynuować" poprzez doklejenie odbicia lustrzanego  w gimpie, zmiękczyło to kafelkowanie no ale wiadomo - nie o to chodzi.
 

Offline Piotr

Odp: Taksturowanie większego fragmentu - parkiet
« Odpowiedź #3 dnia: 13.09.2021 17:43:53 »
Prostego sposobu to nie ma. Jeżeli nie potrzebujesz tej konkretnej tekstury podłogi, to wygooglaj pod hasłem ;free floor seamless texture' albo coś podobnego.

Może znajdziesz coś tutaj
https://polyhaven.com/textures
https://ambientcg.com/list?category=&date=&createdUsing=&basedOn=&q=+wooden+&method=&type=&sort=Latest
https://www.sharetextures.com/category/wood/parquet

 

Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu

Zaczęty przez AquariessDział Modelowanie

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 14498
Ostatnia wiadomość 08.02.2021 14:49:23
wysłana przez Aquariess

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek