Autor Wątek: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie  (Przeczytany 15890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kredka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam. Mam problem z teksturą . Zaimportowałem obiekt do Blendera , utworzyłem do niego siatke, wgrałem teksture pod pędzel, do trybu rzezbienia. I teraz na obiekcie wyrzeźbiłem dany obiekt tą teksturą. W Blenderze wizualnie wszystko jest ok, ale po eksporcie tego modelu ( w obj i stl), obiekt nie ma wyrzezbionej tekstury. To znaczy ze eksportuje mi sie tylko goły obiekt który został wgrany do Blendera.  Zaznaczam ze szukałem odpowiedzi na moje pytanie w poradnikach na youtubie, wiki blender i w google, ale nie znalazłem odpowiedzi i/lub nie dotyczą one bezpośrednio mojego problemu, oraz czesc linków jest wygasła. Dodam ze pracuję zawodowo w photoshopie ale nigdy nie pracowałem w Blenderze (ani innym programie graficznym),a siła wyższa wymaga ode mnie zrobienia modelu w Blenderze.
 

Offline hepa

Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #1 dnia: 14.11.2021 13:11:50 »
daj jakiegoś screena, pokaż jak to wygląda
 

Offline Kredka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #2 dnia: 14.11.2021 16:56:24 »
Tu screeny. Obiekt po wgraniu:



Tu siatka :




Tu teksturowane pędzlem, własną teksturą:




Btw. tu mi sie rzezbienie przebija na wylot, nie wiem czemu:



Tu obiekt po eksporcie i imporcie:



 

Offline hepa

Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #3 dnia: 14.11.2021 18:25:36 »
Spróbuj to przeanalizować.




coś jest nie tak / coś robisz nie tak. 
- normalnie się exportuje do obj,   - i  importuje z powrotem właściwie.
 

Offline Kredka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #4 dnia: 14.11.2021 20:56:38 »
Ja robie tak: Uruchamiam Blendera w opcji general, wywalam szescian, wgrywam swój obiekt (stl lub obj), w layout , w zakładce object data properties -> remesh -> daję mode quad -> quad flow remesh i mam zanzaczone use mesh symmery, mode: faces, number of faces 4000 , seedd : 0 . Klikam ok. Siatka z podłuznych lini, robi mi sie na kwadraciki. Przechodze do sculpting. W Acive tool and workspace.. -> texture -> new. W zakłądce texture properties klikam open i dodaje teksture w formacie psd lub tif. W stroke daję Anchored, Mapping: Vew plane. Daję add modifer -> multiresolution i 3x subdivide. Nakłądam teksture i eksportuję. Moze w opcjach eksportu mam cos zle ustawione? :





I jeszcze takie coś, ze odrazu po eksporcie, tekstura w Blenderze mi znika z obiektu i musze sie przełączyc na inną zakładke (np layout) a nastepnie kliknąć znowu w sculpting zeby znowu ją widziec. A jak po uruchomieniu blendera, w okienku powitalnym przechodze nie w general tylko w sculpting i program mi ładuje kule (sphere) to po wgraniu własnej tekstury , kula eksportuje sie  z teksturą bez problemu.
« Ostatnia zmiana: 14.11.2021 20:58:32 wysłana przez Kredka »
 

Offline hepa

Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #5 dnia: 15.11.2021 10:14:49 »


jeszcze raz przeanalizuj tego screena.
albo nie łapię Twego błędu, albo coś nie do końca rozumiem,
 

Offline Kredka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #6 dnia: 15.11.2021 23:46:51 »
Przeanalizowałem screeny i nie wiem jak maja mi one pomóc :) Mam wszystko tak samo, jak na tych screenach, oprócz opcji Alpha: straight. Bo nie mam czegos takiego. Mam tylko zaznaczoną opcje Alpha.  A jak ją rozwijam to mam dwie opcje: Calculate i invert
 

Offline hepa

Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #7 dnia: 16.11.2021 10:43:01 »
Jaka to wersja Blendera ?
Może spróbuj na innej wersji  ?
 

Offline Kredka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie
« Odpowiedź #8 dnia: 18.11.2021 20:29:31 »
To jest 2.9.3.  Ok , spróbuję albo inną wersje, albo jakis inny program. Albo po prostu zlecę to komuś innemu. Tak czy inaczej, dzięki za zaangażowanie.
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 27999
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23623
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24028
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28440
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21525
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

SOL 2ER0020

Wyświetleń: 1490
Autor: clayqb
w: q7