Autor Wątek: Mac 10  (Przeczytany 15221 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Mac 10
« dnia: 05.08.2017 15:16:54 »
Troche pozazdrościłem Veezen-owi jego Maca i robie swojego ;) Ciekawe jak wyjdzie w zestawieniu z Twoim ;)
 

Offline Veezen

Odp: Mac 10
« Odpowiedź #1 dnia: 06.08.2017 16:46:28 »
Suuper :) Czekam na dalszy progress.
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Mac 10
« Odpowiedź #2 dnia: 08.08.2017 14:24:16 »
Model prawie skonczony.
 

Offline Veezen

Odp: Mac 10
« Odpowiedź #3 dnia: 08.08.2017 22:44:45 »
Sugeruje pomyśleć o innych renderach ;) Ledwo widać jak wygląda model. Blender posiada dużo fajnych matcapów, spróbuj tego od biedy z włączonym viewportowym szerokim AO ;)
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Mac 10
« Odpowiedź #4 dnia: 11.08.2017 11:31:00 »
Nie mam zbytnio doświadczenia w blenderze tak wiec nie wiem o czym mówisz :D A co powiesz na taka teksture? ;)
 

Offline Veezen

Odp: Mac 10
« Odpowiedź #5 dnia: 11.08.2017 13:14:12 »
Chodziło mi o matcap Blenderowy :) Pod przyciskiem N w sekcji Shading znajdziesz to.

Co do modelu to mam kilka uwag tak na szybko oceniając go tylko z jednej strony:

1) Mesh
- kanciak, niektóre krawędzie powinny być zmiękczone, zbevelovane bardziej - dzięki temu, światło na takich krawedziach może (ale wcale nie musi) fajnie się rozchodzić dając poczucie interesującej i nie takiej banalnej bryły,
- niektóre elementy jak np. te wkręty/śruby są płaskie, broń troche na tym traci,
- model nie wydaje się mięć ciekawej formy,

2) Tekstura
- chaos,
-  generyczność bije po oczach, ten generator na krawędziach burzy naturalność modelu,
- baza tekstury też nie jest interesująca, widać tam jakieś próby dodania zróżnicowania używając tekstury chmurek, ale nie zostało to zrobione poprawnie,
-  tak jak wspomniałem brakuje większego zróżnicowania, nawet tego kolorystycznego na samym albedo, brakuje jakiś plam, zaolejeń, brudu, dodaje to charakteru broni, jakieś historii,
-  jeśli już mówimy o zaolejeniach, dobrze też byłoby uwzględnić je na roughness,
-  pamiętaj, tworząc w PBR trzeba pamiętać o wielu zasadach, wartościach kolorów, poziomów szarości których w zależności od typu materiału nie można przekroczyć, wpisujac w google Marmoset PBR workflow bodajże, znajdziesz strone która trochę Ci pomoże naprowadzić na odpowiedni kierunek,

Sugestia: na Artstation znajdziesz duzo grafików którzy wrzucają ciekawe assety w Marmosecie. Spróbuj więc analizować obiekt oraz jego tekstury w tym viewerze.
« Ostatnia zmiana: 11.08.2017 13:15:53 wysłana przez Veezen »
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Mac 10
« Odpowiedź #6 dnia: 12.08.2017 12:06:45 »
Zrobiłem wszystko od nowa i stworzyłem taką baze pod dalsze teksturowanie. Czy na tym poziomie już jest coś do poprawy?
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Mac 10
« Odpowiedź #7 dnia: 12.08.2017 14:37:17 »
Mam nadzieje ze sie podoba ;)
 

Offline Veezen

Odp: Mac 10
« Odpowiedź #8 dnia: 20.08.2017 16:37:49 »
Widać drobne postępy ale ciągle powielasz te same błędy.

Mamy 2017, niedługo 2018, szczegółowość takich elementów jakim są bronie mocno się zmieniają, model broni to ma być miód dla oczu, ma sprawiać wrażenie że żyje, ma mieć troche historii. W końcu w wielu grach FPS stanowi on przynajmniej 30-40% ekranu. Wpadła do błota? niech będzie obłocona. Mechanizm przeładowania się skopał? Niech będzie na teksturze troche zaolejenia w miejscach najbardziej do tego odpowiednich. Zatarcia na krawedziach, szczegolnie na magazynku nie za bardzo mi siedzą. Są zbyt powtarzalne i nienaturalnie ostre.

Warto analizować zdjęcia broni, jakiejkolwiek, by sprawdzić jak się ona zachowuje po przejściach. Jak metal się zmienia.

Tutaj wciąż widze ... "broń". I tylko broń i napewno nie idealną. Może kwestia kiepskiego oświetlenia i prezentacji. Moze po prostu słabo wykonanej tekstury.
« Ostatnia zmiana: 20.08.2017 16:41:46 wysłana przez Veezen »
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek