Autor Wątek: Problem z siatką?  (Przeczytany 25196 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline Palmos

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z siatką?
« dnia: 24.03.2022 14:33:25 »
Witam,

mam taki problem - zaimportowałem plik .obj i podczas nakładania tekstury pojawiają mi się błędy jak na załączonych obrazkach. Ktoś wie czym to może być spowodowane, pomóc lub chociaż nakierować czego się złapać?



dziękuję,
pozdrawiam.
 

Offline Piotr

Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #1 dnia: 24.03.2022 16:37:45 »
Witam

Chyba masz dużo vertexów, które nakładają się na siebie.
Jak wrzucisz plik blend, mogę sprawdzić, co się stało. Nie musisz wrzucać całości - wystarczy kawałek tej deski.

Offline Palmos

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #2 dnia: 25.03.2022 09:05:54 »
Piotr, dołączam plik.
 

Offline winhelp

Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #3 dnia: 25.03.2022 10:59:08 »
Niezła masakracja. Dużo ręcznych poprawek. Ten fragment co zaznaczyłeś ma bardzo dużo, bardzo blisko idących krawędzi. Ja bym robił od nowa siatkę, jeżeli ma być poprawna. Bo rozumiem, że importowane z jakiegoś CADa?

Offline winhelp

Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #4 dnia: 25.03.2022 11:12:12 »
Jak się da - wyeksportowałbym obiekty wycinające z deską i wyciął w blenderze - lepsze efekty jeżeli ma być na szybko (a przynajmniej szybciej) - patrz załącznik.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Palmos

Offline Palmos

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #5 dnia: 25.03.2022 11:28:13 »
Niezła masakracja. Dużo ręcznych poprawek. Ten fragment co zaznaczyłeś ma bardzo dużo, bardzo blisko idących krawędzi. Ja bym robił od nowa siatkę, jeżeli ma być poprawna. Bo rozumiem, że importowane z jakiegoś CADa?

Tak, importowane z CADa, ręcznie też próbowałem poprawiać - poległem - i efekt końcowy widać :)
Spróbuje tak jak radzisz - zrobić od nowa, dzięki.
 

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: Palmos dnia 28.03.2022 09:12:08

Offline Piotr

Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #6 dnia: 26.03.2022 18:21:41 »
@Palmos
Ogólnie siatka modelu jest strasznie zepsuta. Co jest częste, gdy importujesz model z Autocada i podobnych. Da się to na szybko zdrutować, aby wyglądało lepiej. Ale pod warunkiem, że nie będziesz później modyfikował modelu, czy nakładał na niego tekstury. Inaczej lepiej to w Blenderze wymodelować od nowa.

A więc:
1. Zaznacz model.
2. Po prawej w panelu wejdź w Object Data Properties (ta zielona ikonka z trójkątem).
3. Rozwiń zakładkę Normals i wyłącz Auto Smooth.
4. Przejdź do modyfikatorów (niebieska ikonka z kluczem płaskim).
5. Wciśnij Add Modifier i wybierz Edge Split.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Palmos

Offline Palmos

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z siatką?
« Odpowiedź #7 dnia: 28.03.2022 09:12:04 »
Piotr,

to co napisałeś rozwiązało sprawę, dziękuję bardzo za pomoc.

 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28019
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23633
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24039
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28457
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21541
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek