Autor Wątek: Courtney Gears  (Przeczytany 106416 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zuorion

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #30 dnia: 27.07.2023 16:20:26 »
Ty to będziesz teraz ręcznie animował czy użyjesz jakiegoś mocapa?
 

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #31 dnia: 27.07.2023 21:19:20 »
@winhelp Tzn. że podłoga za jasna? Czy że te szklane panele mają zbyt intensywny kolor? Jeśli byłbyś w stanie wskazać co konkretnie jest nie tak, to jak najbardziej mogę spróbować to jakoś poprawić. Co do nieba to prawda, widz powinien skupiać uwagę na czymś zupełnie innym, good point. Tylko bardziej mi chodzi o to, że pewne elementy tego nieba wyglądają po prostu low-resowo. Dobrze to widać na trzecim renderze, na pozostałych głębia ostrości to trochę ratuje.

@Zuorion Ręcznie. Tak jak w poprzedniej animacji, mam zamiar robić wszystko z ręki. Będzie trochę roboty, to na pewno. Ale też uważam, że to wciąż jednak jest styl, gdzie ręczna animacja pasuje chyba lepiej. Będę miał więcej roboty, ale też i kontroli nad finalnym efektem. Takie stylizowane rzeczy z mocapowymi animacjami potrafią wyglądać dziwnie. Przynajmniej moim zdaniem. Też uczciwie mówiąc i tak nie miałbym skąd wziąć nagrań do wykorzystania w tym projekcie.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #32 dnia: 28.07.2023 00:24:30 »
Te panele mają zbyt intensywny dla mnie kolor (burgund?). Nie wiem co dokładnie mi nie pasuje w tej scenie - może, że wszystkie monitory są włączone i pokazują "prawie" to samo. Albo te tymczasowe kukiełki to robią. Głównie chodzi mi o ostatni render. Nie twierdzę, że coś jest źle, po prostu moje odczucia.
Powodzenia przy animacji.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #33 dnia: 29.07.2023 09:30:46 »
A Twoim zdaniem wcześniej było lepiej? Nad takim ogólnym oświetleniem sceny pewnie jeszcze siądę i spróbuję coś pozmieniać. Może dobrze byłoby nieco zaciemnić ten "drugi plan", tzn. wszystko co jest dookoła poza tą główną sceną. Na razie nie wiem. Ja trochę też mam takie wrażenie, że całość jak to ująłeś "krzyczy", choć też się zastanawiam, czy tak nie powinno być. Osobiście wydaje mi się, że na przykład na pierwszym renderze już jest nieco spokojniej. Te ekrany może faktycznie niepotrzebnie się rzucają w oczy. W oryginale mocno świeciły, ale tutaj je chyba trochę stonuję, żeby zmniejszyć wizualny szum. W każdym razie dzięki za feedback, na takie przemyślenia właśnie liczę.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #34 dnia: 30.07.2023 16:11:49 »
W zasadzie jak sobie na przemian porównam nowy i stary render - to zdecydowanie to nieszczęsne niebo "zakrzycza" całość, tam się za dużo dzieje. Ten materiał podłogi - taki biały - chyba za jasny. Te elementy z glowem co dodałaś u dołu na tych okrągło-walcowych lewitujących klatkach (czy co to jest) mogły by się składać z mniejszych sekcji tak jak te elementy na głośnikach. (Ogólnie mam uraz do blooma ale to moja osobista przypadłość.)
Co do koloru tych paneli - zmniejszył bym saturację i może zrobił szkło na ścianach też w ten kolor - tak jak w oryginale - wytycza to granice sceny i ją domyka. Może w tym też tkwi niejasność co do problemu tej sceny - brak jasnookreślonego celu dla oka.
edit/
Aha, te żółte snopy światła chyba za mocne jak na tę przejrzystość powietrza.
edit2/
Pomysł: jakbyś zrobił centralny snop światła z góry na dół na środek a resztę przyciemnił?
« Ostatnia zmiana: 30.07.2023 16:13:59 wysłana przez winhelp »
 

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #35 dnia: 02.08.2023 11:52:52 »
Niebo do zmiany, już je w sumie zmieniłem bo zrobiłem nowe, proceduralnie. Tamto stare miejscami wyglądało zbyt low-resowo. Materiał podłogi nawet nie jest taki biały, tutaj dużo światło wyciąga. Mi się akurat ten kontrast podoba, jak miałem ciemniejsze panele to wyglądało to jakoś tak nijako, nieciekawie. Po zmianie na biały jakoś mi to tak zaskoczyło, że "o, teraz jest fajnie". Przynajmniej w moim odczuciu, może zupełnie nie mam racji. Poeksperymentuję jeszcze, może nieco tę podłogę ściemnię. Świecące elementy na klatkach są podzielone na mniejsze sekcje, choć może tego nie widać. Może te światełka całkiem wywalę, albo jakoś zmniejszę ich siłę - też się zobaczy. Co do kolorowych szklanych paneli - one są dość blade, to widać na starszych renderach. I znowu - mi się akurat podoba, że ten róż jest akcentem kolorystycznym dla w zasadzie biało-czarnej sceny, ale nie mnie to oceniać. Tutaj to się mocno wyciągnęło ze względu na główne niebieskie światło z góry. W ogóle to główne światło z góry jest przynajmniej po części źródłem tych rzeczy które wypisałeś - takie mam wrażenie. Szkło na ścianach - dobry pomysł, na pewno spróbuję, dzięki ;) Ja sobie tak ogólnie myślę, żeby w kompozytorze ten drugi plan jakoś jeszcze dodatkowo zaciemnić, bo poza głośnikami to się nie powinno rzucać w oczy, choć też zależy mi na tym, żeby tam były widoczne jakieś szczegóły.
Żółte snopy światła - też tak uważam, jeszcze się z nimi trochę bawię, pewnie zmniejszę ich siłę. Centralny snop światła z góry na środek już na scenie istnieje. Tak naprawdę sam ten snop oświetla scenę, reflektory dookoła tylko doświetlają nieco postacie, nic więcej. Problem jest tylko taki, że nie jestem do końca pewny czy da się "oświetlić" w ten sposób postacie, i jednocześnie nie "prześwietlić" podłogi. Też kolejna rzecz do której muszę siąść i trochę poeksperymentować. Nie wiem, może jakieś sztuczki w kompozytorze pozwolą mi uzyskać lepszy efekt. Gdzieś słyszałem, że postpro to druga połowa oświetlenia.
Feedback jednak bardzo dobry, wielkie dzięki. Jeśli cokolwiek więcej Ci się rzuca w oczy albo nie podoba to wal śmiało ;)


Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #36 dnia: 14.08.2023 13:40:46 »
W międzyczasie pracuję sobie nad modelem tancerek. Na szczęście są dość podobne do głównej postaci, więc punkt wyjścia już mam. Po prostu wykorzystam już gotową panienkę jako bazę. Mam już sporą część blockoutu zrobioną, jak zrobię resztę to wrzucę wipa. Tak w sumie zająłem się tym modelem tancerki, żeby się lekko zdystansować do samej sceny i potem wrócić ze świeżym spojrzeniem.
Zrobiłem sobie w PSie taką podmalówkę jednego z poprzednich ujęć, żeby nieco stonować tło i jednocześnie uwagę skupić bardziej na postaci na środku. Lepiej/gorzej?


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #37 dnia: 15.08.2023 16:43:22 »
Lepiej. Dobry kierunek.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #38 dnia: 29.08.2023 15:28:36 »
Jeszcze się tym światłem mocno bawię i chyba je ogólnie nieco przebuduję, bo mi się cały czas nie podoba. Ciągle mam wrażenie że "to nie to". Ale to później, na razie robię model tancerki żeby się nieco od tej sceny odkleić i żeby robota szła do przodu. Światłem mogę się zająć już nawet na samym końcu po zrobieniu animacji.
Tak więc na razie W.I.P. z modelu tancerki. nie powinno mi to długo zająć, bo nie robię jej od zera, a modyfikuję po prostu bazowy model Courtney. Zastanawiam się czy przemodelować buźkę, czy może jednak zostawić taką jaka jest.



Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #39 dnia: 06.09.2023 23:56:46 »
Może lekki lattice deform, żeby nie była 100% kopią?

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #40 dnia: 14.09.2023 23:08:34 »
Nad czymś takim właśnie się zastanawiam. Albo jakaś drobna modyfikacja proporcji shape keyem. Jeszcze zobaczę, bo w oryginale one niby są prawie identyczne. Jak wrzucę wszystkie postacie na scenę to zdecyduję czy jest potrzeba robić taką edycję. Bardzo się rzuca w oczy to podobieństwo? Może głupie pytanie, ale ja mam osobiście wrażenie że sama fryzura i ubrania/kolory już załatwiają sprawę w podobnym stopniu co oryginał. Ale moje zdanie jest mocno stronnicze, więc nie ma się nim co sugerować. Dlatego pytam.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #41 dnia: 15.09.2023 11:45:59 »
Jak najbardziej załatwiają sprawę.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #42 dnia: 23.09.2023 13:55:28 »
Tekstury. Ostatnio trochę nawet nad tym wszystkim popracowałem. Zgrubsza przebudowałem od zera oświetlenie sceny - jeszcze chwilę nad tym posiedzę i zrobię update z renderem sceny. Zacząłem nawet animację. Do tych tematów jeszcze wrócę, na razie oteksturowana tancerka. Szału nima, bo żadna to nowa postać, ale mam nadzieję że styka.



« Ostatnia zmiana: 23.09.2023 14:14:44 wysłana przez Mortus »
 

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #43 dnia: 15.10.2023 20:46:26 »
Czas na regularną, cotygodniową aktualizację wątku robioną raz na 3 miesiące, ewentualnie od święta.

Trochę mam ostatnio więcej czasu, więc zabrałem się za animację. Z lekka się rozpędziłem, bo prawda jest taka, że Courtney ma już większość animacji zrobioną. Pierwszą połowę chciałem doprowadzić do stanu pokazywalności, choć jeszcze skończona nie jest. Pewnie będę jeszcze to i owo zmieniał i poprawiał, ale myślę że świeże oko i trochę krytyki się przyda. Druga połowa jest jeszcze mocno rozgrzebana, ale na nią też przyjdzie czas. Na razie wrzucam to co mam. Endżoj.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #44 dnia: 15.10.2023 22:58:03 »
Kurcze. Na animacji się nie znam, ale wydaje mi się, że jest za bardzo "smooth". Ale ogólnie mi się podoba. Zauważyłem jedynie, że jak platforma kończy się podnosić to on robi to chyba wcześniej (chyba, że jest tam jakaś szyba) - no i lewituje nad podłogą (chyba, że to efekt braku AO/cienia i tylko się tak wydaje / szyba). Jak kręci tyłkiem to chyba coś nie tak się tam dzieje.
Fajna praca kamery i ujęcia.

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek