Autor Wątek: Courtney Gears  (Przeczytany 104014 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #75 dnia: 28.07.2024 14:50:36 »
No i spoko. Ja bym może zostawił po 2 i tylko środkową tancerkę usunął żeby nie było za gęsto.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #76 dnia: 22.08.2024 11:30:48 »
Kolejna wrzutka. W dzisiejszym odcinku głównie (albo praktycznie wyłącznie) zmiany, edycje i poprawki.

Poniżej lista rzeczy które zostały zrobione:

- nowa animacja tancerek w ujęciach 1-6. Początek jest przyśpieszony, reszta zrobiona całkiem od nowa.

- poprawione kadrowanie w ujęciu 4

- nowa animacja Courtney w ujęciu 7. Nie wiem czy lepsza, ale inna niż była wcześniej, trochę bardziej dynamiczna.

- ciut poprawiona animacja w ujęciu 8

- zmienione kadrowanie w ujęciach 9 i 12, po to żeby wzrok widza nie musiał aż tak bardzo skakać po ekranie jak wcześniej.

- zmienione kadrowanie w ujęciu 16 - dla lepszej czytelności

- gest Courtney w ujęciu 21 jest teraz trochę bardziej wyolbrzymiony. Szczerze mówiąc nie wiem czy to wystarczy, czy przydałoby się też więcej ruchu reszty ciała - do oceny.

- kadrowanie w ujęciu 29 jest trochę inne - tak jak wcześniej, dla czytelności

- w ujęciu 31 pojawiły się linki/sznurki prowadzące od palców Courtney do tancerek + same tancerki są teraz tylko po bokach, tak żeby nie przeszkadzały. Aktualnie zdecydowałem się na 3 po każdej stronie, ale jeśli jest za dużo to zawsze można zmienić na 2.

- nowe kadrowanie w ujęciach 33 i 35 - tak samo jak poprzednie, dla poprawy czytelności

- ujęciu 41 element scenerii nie wchodzi już w kadr

Ujęcie 43 zostało tak jak było, bo w oryginale w tym ujęciu również fragment rusztowania wchodzi w kadr. Więc to co jest teraz jest "zgodne z prawdą historyczną i na razie tego się trzymam.

Fizyka/symulacje na ten moment są bo są. Momentami widzę że srogo szaleją, ale na razie to olewam, fizykę zostawiam sobie na koniec, jak już animacja będzie cacy. Ale to nie mnie oceniać. Na razie tyle.


Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #77 dnia: 24.08.2024 10:56:26 »
Zmiany na plus - widać, że to w końcu nabrało bardziej docelowego kształtu i ma sens (ujęcia, ruchy itd). Dobra decyzja z rozsunięciem marionetek.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #78 dnia: 26.08.2024 18:44:15 »
A dziękuję, dziękuję.
W ogóle dzięki, że się tak udzielasz w tym moim wątku. Jako ostatni tu chyba prowadzę jeszcze jakiegokolwiek WIP-a, więc tym bardziej doceniam, że regularnie mogę liczyć na feedback od Ciebie. Postawiłbym Ci piwo, gdybym miał okazję.

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #79 dnia: 22.09.2024 10:50:49 »
Dobra, zrobiłem jeszcze kilka mniejszych poprawek w animacji, ale nie chce mi się znowu całości renderować od nowa, więc tylko wylistuję co zostało zrobione.

- w ujęciu 20 nieco przesunąłem tancerki. Ale tylko trochę. Na tyle, żeby odsłonić Courtney i nic więcej. Nie wiem jak u innych osób, ale moja uwaga zawsze w tym ujęciu leci na tę tancerkę najbliżej kamery na środku. Jak próbowałem ustawić tancerki w taki sposób, żeby całkowicie odsłoniły Courtney, to łapałem się na tym, że uwaga mi się trochę gubiła. Nie było tej jednej postaci na środku, na którą mógłbym patrzeć, a sama Courtney też w centrum uwagi w tym ujęciu nie jest. Więc koniec końców przesunąłem te postacie, ale tylko trochę.

- w ujęciu 19 poprawiłem trochę animację z palcem wskazującym

- zrobiłem w końcu symulacje włosów. Łącznie śmiga to na 2 addonach, mojej własnej symulacji i momentami ręcznych poprawkach ._. Kolizje w Blenderze są okropne, muszę to przyznać. Już nie mam głowy dalej walczyć z tymi włosami, więc po prostu wybejczyłem kilka symulacji na różnych ustawieniach i się przełączam między nimi w zależności od tego co w danym ujęciu wygląda i działa lepiej. A jeśli symulacje nie dają rady, to po prostu wchodzi ręczna animacja i heja. Można to było zrobić lepiej? Można było. Czy mi się jeszcze chce z tymi włosami nadal walczyć? Można było zrobić lepiej. Mam nadzieję jeszcze wrzucić tutaj ostatni render z viewportu już z działającymi symulacjami.

Wydaje mi się, że coś jeszcze robiłem, ale już do końca nie pamiętam co. I tak nie ważne. W tej wrzutce chciałbym się skupić na czymś innym. Mój odwieczny nemezis i coś o czym nadal nie mam niestety zielonego pojęcia i co spędza mi sen z powiek - światło. Powiem tak - jakieś tam oświetlenie jest i to w sumie tyle. Pewnie takie zostanie, bo lepszego po prostu nie potrafię zrobić. Ale jestem jak najbardziej otwarty na feedback, w zasadzie po cichu liczę na to, że ktoś mi tutaj coś doradzi. No więc, czy takie światło jest do zaakceptowania? Może powinienem świecić jakoś inaczej, może kolory inne, może coś w postpro? A może olać i jest ok tak jak jest? Sam już nie wiem, głowa pusta. W każdym razie poniżej wyrywkowo kilka ujęć z pierwszej połowy animacji - druga wygląda tak samo, chodzi mi tylko o pokazanie jak oświetlenie aktualnie działa na różnych planach i ujęciach.












Offline winhelp

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #80 dnia: 22.09.2024 14:50:38 »
To wygląda pięknie! Jako osoba, która też ze światłem ma problem, nie powinienem się wypowiadać. Ale w sumie tylko ja się tu wypowiadam to... coś powiem, a raczej napiszę.

Jedyne co bym zmienił to tło - za jasne. W tedy postaci by się uwypukliły bardziej na pierwszy plan, bo teraz się z nim zlewają szczególnie, że mają identyczny kolor - co akurat uważam za plus, bo tancerki mają być tłem dla głównej bohaterki. Kombinowałem nad zielonym, pozwolę sobie podrzucić efekt. Chociaż chyba jednak pozostałbym przy pierwotnej wersji.
Rim light super na pierwszych ujęciach. Tu bym nic nie zmieniał.
Co do tła to może mogło by się ściemniać i rozjaśniać w zależności od ujęcia?

Offline Mortus

Odp: Courtney Gears
« Odpowiedź #81 dnia: 23.09.2024 14:15:20 »
Ale w sumie tylko ja się tu wypowiadam to... coś powiem, a raczej napiszę.

Ano. Blenderownia w tym momencie trzyma się jeszcze chyba tylko po to, żebym mógł tutaj wrzucać te aktualizacje i prowadzić swój wątek ._. Będzie mi serio brakowało (już brakuje) obserwowania różnych WIP-ów, wybierania co miesiąc najlepszej pracy i tak dalej. Ehh...

Tak czy siak. Bardzo dziękuję za miłe słowa!
Mam podobne przemyślenia co do tła. Nawet specjalnie w postpro je zaciemniałem, ale jak później robiłem porównania, to jednak bardziej mi leżała ta jaśniejsza wersja. Więc tak zostawiłem. Za to nie wiem, czy nie spróbuję doświetlić jeszcze trochę okolic twarzy postaci. Właśnie po to, żeby trochę lepiej się odcinały od tła.
Choć momentami sam chciałem zmienić co nieco kolory postaci, tak staram się jednak trzymać pierwowzoru, gdzie Courtney jest czerwona a tancerki fioletowe. Tak więc pewnie zostanie.
A co do zmiany jasności tła w zależności od ujęcia - w sumie jest to jakiś pomysł, nie wpadłem na to. Możliwe, że poeksperymentuję z tym trochę.

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Finał 1

Wyświetleń: 1774
Autor: Daniel
w: Testy