Autor Wątek: Czarne tekstury  (Przeczytany 17369 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Czarne tekstury
« dnia: 15.08.2022 00:33:11 »
Siemka mam problem od niedawna postanowiłam zacząć uczyć się czegoś nowego animowania 3d mam małe doświadczenie z grafiką komputerową, ale z animowaniem to byłby mój pierwszy raz pobrałam blendera ponieważ ludzie polecali mi ten program mój komputer nie jest za dobry, ale blender odpala się działa, lecz mam pewien problem chciałam swoją pierwszą animację opierać na gotowych modelach postaci z moda mcprep oglądałam poradniki robiłam wszystko zgodnie z nimi, ale cały czas tekstury były czarne nie tylko modeli postaci, ale tez zwykłych bloków i praktycznie wszystkiego nawet modele stworzone bez użycia mcprep tez były czarne. W pierwszym i drugim widoku, czyli Wire frame oraz Solid wszystko wyglądało tak samo, jak na poradniku, ale w 3 i 4, czyli Materiał preview, oraz rendered u mnie model był/jest czarny a na poradniku miał skina.
 

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 15.08.2022 14:48:44 »
Hej. Możesz wrzucić screena ze sceną i materiałami (shader editor)? Albo cały plik?

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 16.08.2022 04:37:48 »
Proszę, zrobiłam nowy model przy użyciu mcprep bez nakładania na niego żadnej własnej tekstury została ta domyślnie ustawiona przez mcprep. W poradniku było, żeby usunąć światło (na screnach światło jest postawione w miejscu, gdzie domyślnie po stworzeniu nowego projektu ustawił blender, nie zmieniałam nic poza usunięciem blocku z początku oraz wstawieniem modelu z mcprep, wcześniej już usuwałam to światło i nic to nie dawało poza tym ze w widoku "Rendered" (screen 4) widać cokolwiek bez światła nic nie było widać) i na podglądzie z widoku "Material Preview" powinna być widoczna tekstura u mnie jest czarna postać (screen 3). Nie zagłębiałam się jeszcze w shadery wszystko jest ustawione raczej domyślnie nie dokładnie wiem gdzie znajduje się zakładka z shaderami i nie wiem, o jaki plik chodzi jeżeli .blend z zapisanym moim testowym modelem to mogę wysłać w następnej wiadomości.
 

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 16.08.2022 08:07:07 »
A podeślij plik, bo na screenie nie ma tego, co chciałem zobaczyć.

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 16.08.2022 20:33:40 »
nie wiem za bardzo jak bo plik ma 5mb a można max 2mb, a linku do google drive nie mogę
 

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 16.08.2022 21:26:53 »
A spróbuj za pomocą tego serwisu https://www.transfernow.net
Po wysłaniu pliku wygeneruje link, który wklej tutaj, albo w wiadomości prywatnej do mnie. Link będzie ważny (chyba) 7 dni.

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 17.08.2022 23:35:47 »
Prosze wysłałam link w notatniku załączonym do wiadomości powinno zadziałać ale nie wiem czy o ten plik chodziło
 

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 18.08.2022 07:37:27 »
To chyba problem z Twoim sprzętem, bo u mnie wygląda OK.
Jaki masz system operacyjny i kartę graficzną? Jeżeli nie wiesz, to w Blenderze na górze wejdź w Help > Save System Info i podeślij ten plik tekstowy.

Na razie zgaduję, że masz starą kartę graficzną, która nie współpracuje z nowym Blenderem. Jeszcze nic straconego, bo zawsze możesz pobrać starszą wersję np. 2.80 z tej strony https://download.blender.org/release/ . Może na niej oświetlenie będzie działać.

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 22.08.2022 00:27:08 »
wysłałam i zobacze z tymi starszymi wersjami jeśli bedzie trzeba to moge tez sprawdzic na lepszym komputerze brata
 

Offline Zuorion

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 22.08.2022 02:04:05 »
Masz GeForce 9600M,

Niby spiera OpenGL 3.3, czyli taki jaki był wspierany w Blenderze 3.0>, ale wspierane są tylko GeForce 400 i nowsze, więc możliwe, że Twoje sterowniki są za stare i przez to są błędy
bo masz najnowsze które są wspierane przez twoje GPU?, jeśli nie to spróbuj zaktualizować

 

Offline Maja

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #10 dnia: 24.08.2022 04:31:20 »
Pobrałam najnowsze sterowniki ale nic to nie dało, wydaje mi się że to może być problem w ustawieniach bo przed chwilą w cos klikałam żeby może naprawić i po wejściu w "shading" obok ikonek "viewport" i zmienienia opcji "Render pass" z "combined" na "diffuse color" widać kolorową postać ale tło jest czarne i nie jestem pewna czy tak powinno być.
« Ostatnia zmiana: 24.08.2022 04:59:04 wysłana przez Maja »
 

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #11 dnia: 24.08.2022 10:20:09 »
Render pass > diffuse color pokazuje tekstury, ale nie uwzględnia oświetlenia na scenie. Czyli jak wstawisz lampę, to ludzik dalej będzie wyglądał tak samo. Ja bym spróbował zainstalować starszą wersję Blendera np. 2.93, a jak dalej będzie źle, to 2.83 https://www.blender.org/download/lts/

Offline Piotr

Odp: Czarne tekstury
« Odpowiedź #12 dnia: 24.08.2022 10:29:18 »
P.S. Blender teraz wymaga OpenGL 4.3 https://www.blender.org/download/requirements/ , a nie 3.3. Twoja karta nie wspiera wersji 4.3, więc nic nie wyczarujemy i albo nowa karta, albo starszy program https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-9600m-gt.c1518

 

Jak przeładować tekstury w edytorze nodów.

Zaczęty przez JerryDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15091
Ostatnia wiadomość 29.11.2017 09:41:31
wysłana przez goten22
Tekstury- Skąd je brać?

Zaczęty przez Frycek1994Dział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 16612
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 00:30:47
wysłana przez freeqstyler
SKALA TEKSTURY

Zaczęty przez agnieszka92kosDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15553
Ostatnia wiadomość 13.04.2021 23:21:48
wysłana przez alex

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

SOL 2ER0004

Wyświetleń: 1546
Autor: clayqb
w: q7