Autor Wątek: Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?  (Przeczytany 41270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MarcinGD

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?
« dnia: 22.05.2023 00:12:02 »
Witam serdecznie forumowiczów.

Jestem zupełnie początkującym użytkownikiem bendera ze słabą znajomością angielskiego, stąd moja prośba do Was. Chciałbym wykonać projekt liter do druku 3d. Proszę o wskazanie sposobu wykonania pochylonych ścian w literze 3d - żeby wyglądała tak jak ta na zdjęciu. Używam blender 3.0.1.



Pozdrawiam, Marcin.
 

Offline Piotr

Odp: Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?
« Odpowiedź #1 dnia: 22.05.2023 13:50:09 »
Hej, spróbuj w ten sposób:

Zrób płaską literę H.
W trybie obiektowym zaznacz ją, wciśnij Ctrl+A, a potem wybierz Apply >  Scale.
Wejdź do trybu edycji i zaznacz wszystko.
Użyj narzędzia Inset (literka i na klawiaturze) i przesuwając myszką ustal grubość obramowania.
Teraz przesuń środkowe płaszczyzny do góry.
Pomogłem?

Do załącznika wrzucam przykładowy plik .blend

Offline MarcinGD

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?
« Odpowiedź #2 dnia: 24.05.2023 00:01:03 »
Cześć Piotrze.

Dziękuję za odpowiedź. Coś mi nie wychodzi. Nie mogę użyć funkcji Insert. Kiedy wchodzę w tryb edycji to od razu uaktywania się tryb pisania i wtedy po wciśnięciu na klawiaturze litery i, litera na ekranie zmienia się na "i" zamiast włączyć funkcja Insert. Próbowałem wywołać funkcję przez search menu, lecz bez skutecznie. :(
 

Offline Zuorion

Odp: Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?
« Odpowiedź #3 dnia: 25.05.2023 02:11:36 »
Masz typ obiektu który jest tekstem.

Jeśli chcesz mieć to jako zwykły mesh, to możesz przekonwertować swój tekst na mesha (uwaga, nie będziesz mógł edytować tekstu! tak jak wcześniej)


Ew. możesz zrobibic disolbe na wewnątrznych krawędziach zeby przy inset'cie nie było problemów




Ew. możesz pobawić sie tymi opcjami po prostu tekstu, ale ta kontrola nad tym kształtem nie jest najwyższych lotów. I nie ma tam specjalnej do tego typu kształtu.
« Ostatnia zmiana: 25.05.2023 02:16:20 wysłana przez Zuorion »
 

 

Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie

Zaczęty przez KrzysztofJDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 17297
Ostatnia wiadomość 14.02.2018 23:45:50
wysłana przez KrzysztofJ
Wycięty Tekst w obiekcie/bryle

Zaczęty przez DiabloDział Modelowanie

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 20723
Ostatnia wiadomość 31.03.2018 00:28:50
wysłana przez Diablo
Jak wybrzuszyć ściany ?

Zaczęty przez ParadaiDział Modelowanie

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 19952
Ostatnia wiadomość 24.06.2021 20:29:50
wysłana przez Kporabik

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek