Autor Wątek: Użycie "parent" dlaczego składniki się przemieszczają? (początkujący)  (Przeczytany 1869 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline qba54

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Buduję model postaci do celów sprawdzeń ergonomicznych. Pocięta jest na kawałki typu korpus, udo, łydka, stopa itd. Każdy składnik to osobna bryła. Gdy staram się je połączyć w funkcjonalny model (obracanie w miejscu stawów) gdy podpinam jeden kawałek do drugiego (pipetka przy Parent w oknie Object Properties) owe składniki same się przemieszczają w inne miejsca podobnie jak ich centra mające służyć do rotacji. Wcześniej wszystkie były pozerowane (1 w skali itd).
Co robię źle?

------
Blender 4.2.0
 

Offline Piotr

Hej. W sumie nie wiem, czemu tak się dzieje, ale możesz to obejść. Zamiast w oknie Object Properties, sparentuj obiekty w oknie 3D. Zaznacz najpierw ten, który ma być dzieckiem, potem zaznacz ten, który ma być parentem. Wciśnij Ctrl+P i wybierz Object.

 

Tutek - Compound Parent dla rigid body

Zaczęty przez PiotrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 10970
Ostatnia wiadomość 01.03.2021 12:51:40
wysłana przez Piotr
Początkujący - proszę o pomoc

Zaczęty przez piotrchwDział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 13955
Ostatnia wiadomość 23.09.2022 09:47:02
wysłana przez piotrchw
"Inteligentna wizualizacja/animacja"

Zaczęty przez Penny_RaVDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 19267
Ostatnia wiadomość 05.12.2018 22:55:38
wysłana przez Tvaroog
kopiowanie "kompletnego objektu"

Zaczęty przez pawe3Dział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14593
Ostatnia wiadomość 10.10.2020 13:41:17
wysłana przez pawe3
Niewyraźny render("szumy"?)

Zaczęty przez DiabloDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 26489
Ostatnia wiadomość 24.09.2017 18:54:15
wysłana przez D7470

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek