Autor Wątek: Błąd wyświetlania  (Przeczytany 2829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Padykamon

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Błąd wyświetlania
« dnia: 20.08.2024 14:29:15 »
Po wstawieniu kilku bloków obraz na krawędziach jest w ząbki - patrz załącznik. Przedtem tego nie było.
Jak to usunąć?
 

Offline Piotr

Odp: Błąd wyświetlania
« Odpowiedź #1 dnia: 21.08.2024 14:18:31 »
Możliwe, że bloki, które zrobiłeś mają gigantyczne wymiary, a do tego kamera jest oddalona.

W grafice 3D w takiej sytuacji może dojść do problemu z buforem-z, który odpowiada za poprawne określenie odległości pikseli od kamery oraz określenie, który obiekt zasłania który. Karty graficzne w obliczeniach wykorzystują liczby zmiennoprzecinkowe. W dużym uproszczeniu: takie liczby mają ograniczoną długość, np. do 6 znaków. Kiedy dwa nałożone na siebie obiekty są blisko kamery, nie sprawia to problemów. Karta graficzna ma wystarczająco dużo miejsc po przecinku, aby określić, że 'na tym pikselu ekranu fragment obiektu A jest oddalony od kamery o 1,0078 metra, a fragment obiektu B jest oddalony o 1,0099 metra', więc rysuje bliższy piksel. Kiedy obiekty są daleko od kamery, to zmniejsza się ilość miejsc po przecinku i karta graficzna nie zna dokładnej odległości pikseli od kamery. Musi wybrać między 1000,0 a 1000,0 bo zabrakło miejsc po przecinku na doprecyzowanie dystansu, więc siłą rzeczy musi zgadywać.

Jak zaznaczysz klocka w trybie obiektowym, to w panelu po prawej możesz zobaczyć jego wymiary.

 

Wypalanie nodes do normal - błąd przy cięciu siatki

Zaczęty przez mlody.lewDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14679
Ostatnia wiadomość 21.06.2019 15:20:59
wysłana przez mortom.ckm
Animacja twarzy na podstawie tutoriala CGMatter - błąd skrytpu

Zaczęty przez WajorDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14097
Ostatnia wiadomość 02.07.2021 02:55:39
wysłana przez Wajor
błąd w cycles

Zaczęty przez voorekDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 12252
Ostatnia wiadomość 17.05.2021 22:44:04
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek