Autor Wątek: Problem widocznych szwów na modelu  (Przeczytany 946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 3DNoob

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem widocznych szwów na modelu
« dnia: 30.10.2024 23:58:35 »
Siemanko, mam pytanie, dlaczego tak się dzieję, że pojawiają się szwy tekstury na modelu wmiarę jak kamera się oddala? Czy przy exporcie gdzieś np. do Unity,  będzie to widać ?
 

Offline winhelp

Odp: Problem widocznych szwów na modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 01.11.2024 12:58:01 »
Może tak być, zrób większe marginesy dla wysp UV. Masz czarne zaraz za granicą UV?

Offline 3DNoob

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem widocznych szwów na modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 04.11.2024 09:50:44 »
Tak, malowane było na czarnym tle, właśnie znalazłem na yt, że blender robi domyślnie marginesy 2px, a przy teksturach 2k takich jak moja powinny być większe, więc to pewnie to, choć jeszcze nie sprawdzałem
 

Offline Piotr

Odp: Problem widocznych szwów na modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 06.11.2024 15:03:12 »
@3DNoob  Tak jak pisał winhelp - potrzebne są kolorowe marginesy wokół wysp.
Szwy są widoczne po oddaleniu z powodu mipmap. Komputery automatycznie generują każdą teksturę w niskich rozdzielczościach. Im bardziej oddalone obiekty od kamery, tym mniejsza tekstura jest używana. Ma to związek nie tyle z wydajnością, co z 'migotaniem' kolorów. U Ciebie tak wyszło, że na krawędzi skóry i tła po pomniejszeniu sąsiadujące kolory zostały uśrednione i powstał ciemnozielony.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: 3DNoob

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 27925
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23568
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23948
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28332
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21455
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek