Autor Wątek: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią  (Przeczytany 14119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline Mateusz

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« dnia: 15.09.2017 15:33:19 »
Witam

Przy modelowaniu często używam operacji bevel w celu "fazowania" krawędzi. Następnie wykorzystuje Subsurf. Ostatnio jednak trafiłem na nową sytuację ( jak dla mnie) w geometrii modelu, gdzie wymienione wyżej modyfikatory powodują zniekształcenie. Starałem się modyfikować siatkę by unikać kątów rozwartych w face'ach oraz unikam n-gonów. Jednak w tej sytuacji nie mogę sobie poradzić. Załączam plik blendera oraz screenshot :)

Pozdrawiam
 

Offline Seter

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« Odpowiedź #1 dnia: 15.09.2017 15:41:47 »
Poprzez kliknięcie ctrl+R poprowadź linie wzdłuż siatki tak jak na obrazku.
Pozdrawiam :)
Portfolio
newbielink:https://www.artstation.com/seter [nonactive]
 

Offline Mateusz

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« Odpowiedź #2 dnia: 15.09.2017 15:49:51 »
Próbowałem, sytuacja z bevel'em sie poprawia, niestety na matcap'ie widać problem z krzywizną powierzchni.
 

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« Odpowiedź #3 dnia: 15.09.2017 16:09:04 »
http://topologyguides.com/ [nofollow]
Ta strona jest bardzo pomocna przy modelowaniu z subdivem
 

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: Mateusz dnia 17.09.2017 22:38:19

Offline PawelB

Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« Odpowiedź #4 dnia: 17.09.2017 18:50:01 »
Zobacz teraz. Nie jest idealnie, ale może ujdzie.
Dodałem trochę loopów. Bevel dałem dwa razy i dla każdego oddzielnie ręcznie ustawiłem Vertex Groups.



Plik .blend wrzucam w załączniku.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mateusz

Offline Mateusz

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
« Odpowiedź #5 dnia: 17.09.2017 22:38:12 »
Faktycznie, wygląda to najlepiej. Patrząc na siatkę można stwierdzić, że nie ma ani trójkątów ani n-gonów czyli jest elegancko. Dzięki bardzo za pomoc :)
 

 

Subsurf i displacement "rozciągają" krawędź modelu

Zaczęty przez narazieniemamDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11959
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 16:09:28
wysłana przez narazieniemam
Problemy z oświetleniem przy renderingu.

Zaczęty przez 3majsie1995Dział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10470
Ostatnia wiadomość 15.04.2019 20:51:08
wysłana przez 3majsie1995
Problemy z kamerą

Zaczęty przez JacekZetDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 13060
Ostatnia wiadomość 10.07.2020 19:26:38
wysłana przez winhelp

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek