Autor Wątek: Problem  (Przeczytany 12219 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem
« dnia: 07.01.2018 17:46:27 »
Cześć,

Jestem użytkownikiem blendera już od kilku ładnych lat, ale dziś, podczas pracy na komercyjną wizualizacją napotkałem problem, którego nie potrafię zrozumieć.

Chcąc postawić nowy plik blendera (żeby poprzenosić ze starego tylko to co potrzebne) blender zaczął mi wyrzucać "out of memory". Dotarłem do tego, że nie może sobie poradzić z pomieszczeniem ludzkich skanów 3d. Dziwne jest to, że w starym pliku problem nie występował.

Ustawiłem sobie w starym pliku, na pustej warstwie wspomniany skan (model 3d) i tak samo zrobiłem w nowym pliku. Rezultat jest taki, że ten sam model, z tą samą, HDR'ką, z tymi samymi ustawieniami zajmuje większą ilość pamięci z karty graficznej w nowym pliku.
Proszę o pomoc.
 

Offline pxxl666

Odp: Problem
« Odpowiedź #1 dnia: 07.01.2018 18:02:21 »
przy renderze ? generalnie jak sa problemy z pamiecia to ratuje cie np render na passach i skladanie potem do kupy.
mnie rowniez pomagalo zmniejszanie tilesow . w komputrze mam 16 a na karcie 6 gb
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: jatoja1717

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem
« Odpowiedź #2 dnia: 07.01.2018 18:14:12 »
tak, przy renderze. Nie w tym rzecz. Chcę się dowiedzieć dlaczego takie jaja są..
Z passów przy tej scenie (w starym pliku ) nie muszę korzystać. W nowym jest problem, że render zabiera dwa razy więcej pamięci z karty i tym samym chce mnie zmusić do rozrzucenia sceny po warstwach. A karty nie mam małej (8gb).

Spróbowałem przed momentem takiego motywu:
Odpaliłem nowy, czysty plik. Importowałem tam model który mnie interesuje. Otexturowałem. Render. Peak 409 M
Skopiowałem ten model do starego pliku. Wkleiłem na pustą warstwę. Render. Peak 187.25 M

O co, kurde, chodzi..?!
 

Offline goten22

Odp: Problem
« Odpowiedź #3 dnia: 07.01.2018 18:17:55 »
Brzmi dziwnie. A może coś z pakowaniem tekstur / kompresją pliku?
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: jatoja1717

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: goten22 dnia 07.01.2018 18:47:04

Offline jatoja1717

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem
« Odpowiedź #4 dnia: 07.01.2018 18:42:44 »
Problem rozwiązany...

Już wyjaśniam  ;D

Stworzyłem sobie plik startowy z pewnymi ustawieniami początkowymi (startup file)..
Stary plik, w którym wszystko pięknie śmiga nie był stworzony w oparciu o ten startup...
W starym pliku sprytnie, zaznaczyłem sobie "Simplyfy" podczas renderu i wszystkie textury mi kompresowało do 2048..
W startup file Simplyfy nie jest zaznaczony więc tekstury mają swoje orginalne rozmiary (często-gęsto 8k..) więc naturalnie, że się nie mieściło na karcie ;)

Dziękuję za zaangażowanie w wątku ;) Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Temat do zamknięcia.
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28031
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23641
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24043
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28464
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21548
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

2019 03 10 v2

Wyświetleń: 1509
Autor: Terminus
w: Ratusz